A közlemény szerint a teljes buszflotta várhatóan júliusig áll forgalomba. A buszok korszerű, alacsonypadlós, légkondicionált, az európai sztenderdeknek megfelelő, Mercedes Citaro típusú járművek lesznek, a flotta fele csuklós, fele kéttengelyes, szóló kivitelű.
Az új autóbuszok elsősorban Budapest északi és keleti részén, a III., IV., XIII., XIV., XV., és a XVI. kerületekben, illetve az onnan kiinduló vonalakon fognak közlekedni. Az érintett járatok teljes körű véglegesítése az üzembe állásig fog megtörténni, de már most kijelenthető, hogy számos, fontos útvonalon meg fognak jelenni az új autóbusz. A csuklós autóbuszokkal fejlődni fog többek között a 7-es és 173-as vonalcsoport szolgáltatása és további vonalakon is meg fognak jelenni az új buszok.
A szerződés nyolc évre szól, két év opcióval. A szolgáltatót bármilyen minőségi probléma esetén vagy járatkimaradás esetén a BKK kötbérezi, sőt, ha 3 százalék fölé megy a járatkimaradások száma, a kötbérezésen túl a szerződés felmondására is lehetősége nyílik a BKK-nak.
A budapesti buszok adják a főváros tömegközlekedési kapacitásainak mintegy 40 százalékát, ennek ellenére az elmúlt években elképesztő mértékben hagyták leromlani Budapest buszparkját. Az átlagéletkor egyedülállóan magas, 18 év, míg 2006 óta új, teljesen alacsonypadlós busz nem állt forgalomba Budapesten - emlékeztetett a BKK. Hozzátették: a 150 új autóbusz beállításával érezhetően javul majd a budapesti buszközlekedés elmúlt években leromlott színvonala.
A 75 szóló és 75 csuklós új autóbusz forgalomba állítása lehetővé teszi, hogy a BKV rendkívül elöregedett, rossz állapotú autóbuszparkjából a legöregebb, leggyakrabban elromló autóbuszok selejtezésre kerülhessenek, bár egy részük az 1-es és 3-as villamosok jövőre kezdődő felújításának pótlási igénye miatt forgalomban marad még néhány évig.






