eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria

Hegedűs Zsuzsa: A nyomor ne versenyezzen!

Mozgalmat indított és alapítványt hozott létre Hegedűs Zsuzsa szociológus azért, hogy a leszakadóban lévő kistérségekben élő hátrányos helyzetű, étkezési támogatásban részesülő gyermekek elegendő mennyiségű élelemhez jussanak.

A Minden gyerek lakjon jól! Alapítvány azért küzd, hogy a leghátrányosabb kistérségi iskolákban minden gyereknek jusson legalább naponta egyszer meleg és egészséges étel. Hegedűs Zsuzsa, a mozgalom alapítója az InfoRádió Aréna című műsorában elmondta: a kezdeményezés célja, hogy 36 ezer éhező gyereknek biztosítsanak élelmet.

A szociológus hozzátette: ma Magyarországon ennyi gyerek kap étkezési támogatást, ezért "őket kell nagyobb mennyiségű fehérjéhez juttatni". Problémát jelent, hogy a kisiskolák egy részében főznek, máshol azonban nem.

Hangsúlyozta: hetente kétszer szeretnének az étkezési támogatásba részesülő gyerekeknek magyar alapanyagból ételt biztosítani. Elmondta, az akcióra a pénzgyűjtést megnehezíti, hogy január 1-jétől minden nem magánadomány adóköteles.

Éppen ezért hozták létre ezt a közhasznú alapítványt, amely mint a szociológus fogalmazott, nem fizet tiszteletdíjat vagy költségtérítést. A nyomor ne versenyezzen - hangsúlyozta, hozzátéve, hogy az alapítvány számlájára befizetett pénz csak élelmiszerre fordítják.

Hanganyag: Mong Attila

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

Már meghallgatható a Portfolio Checklist vasárnapi különkiadása. A műsornak egyetlen témája volt: április első felében elszállt, és 18 havi csúcsig ugrott az arabica típusú kávé határidős jegyzése. A képet tovább bonyolítja, hogy a robusta kávé termékpiaci ára gyorsabban nőtt, mint az arabicáé, s így ismét konganak a vészharangok, hogy holnapra luxussá válik a mindennapi feketénk. A témáról Árok Gábort, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának vezetőjét kérdeztük.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×