A strasbourgi székhelyű intézmény elemzése szerint 2011 óta ez volt az első év, amikor növekedést tapasztaltak a mozilátogatók számában az Európai Unióban. Összesen 911 millió, azaz 2013-hoz képest 5,4 millióval több mozijegyet adtak el.
A szakértők elemzései szerint elsősorban a Franciaországban tapasztalt erős, 7,7 százalékos növekedés és a spanyolországi trend megfordulása - 13,6 százalékos növekedés - járult hozzá az eredményhez. Franciaországban az elmúlt évben 208,4 millió mozijegyet adtak el.
További hat országban volt tapasztalható pozitív változás: Magyarországon kívül Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában, Csehországban és Belgiumban.
Csökkent viszont az eladott mozijegyek száma 22 uniós országban, köztük a legnagyobb mértékben Németországban (6,1 százalékkal), Nagy-Britanniában (4,9 százalékkal) és Olaszországban is (6,1 százalékkal).
Az Európai Unión kívül Oroszországban is csökkent egy százalékkal a mozilátogatók száma, de 175 millió eladott mozijegyével így is megőrizte pozícióját, és a második legnagyobb mozipiac Franciaország mögött.
A hazai filmek nézettségét illetően jelentős különbségek mutatkoznak az egyes országokban. Tizenhat országban növekedett, nyolcban csökkent e hazai filmek részesedése a nézettségben. Franciaországban a filmes piac 44 százalékát kitevő hazai filmek az elmúlt harminc év legmagasabb látogatószámát produkálták.
Magyarországon a hazai filmek piaci részesedése 3,7 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 1,3 százalékról.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk