A német Lidl diszkontlánc 1323,8 milliárd forintos éves árbevétellel - 14,4 százalékos növekménnyel - magabiztosan őrzi piacvezető pozícióját, ezen kívül a legtöbb profitot is ez a cég termeli a szegmensben, még a 72 milliárd forint fölé, vagyis 20 százalékkal növekedő adóteher mellett is - derül ki a Pénzcentrum.hu cikkéből.
A Lidl bérköltségét és foglalkoztatottai létszámát is jelentősen növelte, körülbelül a negyedével, 13,5 milliárd forinttal a bérköltséget, 894 fővel az állományt (8186 fő).
A lejelentett időszak a 2024 márciusa utáni egy év.
Némi felhő a napos égen az adózott eredmény rubrika fölött van, 26,8 milliárd forintról 26,4 milliárd forintra csökkent a szám.
A többiek
A Spar belföldi árbevétele 2023-ról 2024-re 881,5 milliárd forintról 923 milliárdra nőtt, ami jelentős, több mint 41 milliárd forintos növekmény. A vállalat azonban továbbra is komoly mínuszban zárt: adózott eredménye 18,3 milliárd forintról 24,8 milliárd forintra romlott egy év alatt.
Az Aldi is árbevétel-növekedést könyvelhetett el: 490 milliárd forintról 518 milliárdra nőtt a belföldi forgalom, viszont a cég adózott eredménye meredeken visszaesett. A 2023-as - 9,5 milliárdos veszteség 2024-re - 27,4 milliárd forintra ugrott.
Az Auchan árbevétele lényegében stagnált, 445 milliárd forintról 444 milliárdra mérséklődött, viszont a francia hátterű lánc fordulatot ért el az eredmény szempontjából: a 2023-as - 179 millió forintos - veszteség után 2024-ben 1,2 milliárd forintos nyereséget tudott kimutatni.
Eközben a Penny stabil növekedést mutatott mind árbevétel, mind nyereség szempontjából. A diszkontlánc árbevétele 487,8 milliárd forintról 518,2 milliárdra nőtt, miközben az adózott eredmény is emelkedett: 4,35 milliárd forintról 4,75 milliárdra.





