A Kormány döntése nyomán a MÁV VAGON Kft. mintegy 75%-a magánkézbe kerül - közölte a vasúttársaság. A kft ugyanakkor továbbra is a csoport leányvállalata marad, így a munkavállalók foglalkoztatásának feltételeit nem befolyásolja a tulajdonosi szerkezet változása.
A tranzakciótól versenyképesebb, üzleti alapú működést, a döntések és a javítások átfutási idejének rövidülését, valamint a jobb anyagellátást várja a közlekedési cégcsoport, amelyek révén növelhető a vasúti személyszállításért felelős MÁV-START járműveinek üzem- és üzletképessége, végső soron az általános szolgáltatási színvonal és utaselégedettség.
A vállalat új, többségi tulajdonosa a Magyar Vagon Zrt. lesz, amely a Dunakeszi Járműjavító tulajdonosaként a magyar vasútijármű-gyártó és karbantartó piac meghatározó szereplője.
A szerződéskötés várhatóan október közepén történhet meg.
Az LMP ellenzi a MÁV "szétprivatizálását"
Az LMP szerint nem szétprivatizálni kell a MÁV-ot, hanem a közpénzek felelős beosztásával megmenteni, felújítani és fejleszteni.
Bakos Bernadett a rendszerváltás szégyenének nevezte, hogy a nagy állami vállalatokat, azután a közszolgáltató cégeket eladták, pontosabban "kimazsolázták" belőlük a nyereséges részeket. Szerinte ugyanez zajlik most a MÁV-nál, ahol a kormány döntése értelmében a járműjavító részleget eladják - "ki tudja milyen áron".
Szerinte a mostani privatizáció viszont a neoliberális rombolás iskolapéldája. Az LMP kéri a kormányt, hogy vonja vissza ezt a döntését az utasok érdekében, amit a legfontosabbnak neveztek még ma is.