INFORÁDIÓ
2022. augusztus 12. péntek
Klára

üzemanyag

grád ottó

magyar ásványolaj szövetség

Autós emeli le a töltőpisztolyt a Mol gyáli töltőállomásán 2020. január 1-jén. A kormány döntése értelmében január 1-jétől emelkedik a biológiai eredetű összetevők bekeverendő aránya az üzemanyagokban, az intézkedéssel Magyarország is csatlakozik a környezetbarát E10-es üzemanyagot használó államokhoz. A régi típusú autót használóknak célszerű ellenőrizni, hogy lehet-e kocsijukba az új üzemanyagból tankolni.

Kiderült, hány napra elég a biztonsági üzemanyagkészlet

Infostart

Tudomásul kell venni, hogy jelen pillanatban nincs üzemanyagbőség, előfordulhat, hogy egy-egy termék átmenetileg nem érhető el – mondta a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára.

Tankoláskor be kell mutatni a forgalmit a kedvezményes, 480 forintos üzemanyaghoz, de ez már nem okoz fennakadásokat a kutak hétköznapi működésében, mert lassan már megszokják a vásárlók – mondta Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára a novekedes.hu-nak adott interjúban.

"Összességében a vásárlók egyre inkább megértik azt, hogy nem a töltőállomás tehet róla, ha egyes időszakokban nincsen üzemanyag. Nem véletlen, hogy a MÁSZ-tagok többsége korlátozásokat vezetett be, csak így lehet elérni azt, hogy folyamatosan elérhető legyen az üzemanyag – jelentette ki a főtitkár. – Tudomásul kell venni, hogy

jelen pillanatban nincs üzemanyagbőség, előfordulhat, hogy egy-egy termék átmenetileg nem érhető el."

Ez a kellemetlenség alapvetően két okkal magyarázható. Az egyik az, hogy nincs annyi üzemanyag, ami elegendő lenne a korlátlan kiszolgáláshoz, a másik pedig logisztikai természetű: korábban, normál piaci körülmények között, a Mol látta el a magyarországi kutak mintegy hetven százalékát és harminc százalék az importőrök kezében volt, ám most a hatósági áras termékek iránti igényt szinte kizárólag a Mol szolgálja ki, és ez nagyon megterheli az olajtársaság logisztikai rendszerét.

Az üzemanyag-vásárlási korlátozást az is indokolja, hogy az ársapka miatt Magyarországon a legkevésbé sem csökkent a fogyasztás, szemben például Ausztriával, ahol a korábbi időszakokhoz képest tizenöt százalékkal esett vissza az üzemanyag-fogyasztás a drágulás miatt. Ezzel szemben nálunk még magasabb is lett közel húsz százalékkal.

"A külföldiek már csak piaci áron vásárolhatnak üzemanyagot Magyarországon, de

ennek a kormányzati intézkedésnek egyelőre nincs igazán érzékelhető hatása.

Már csak azért sem, mert a külföldiek, a gyenge forintnak köszönhetően, még a szabadáras üzemanyagokból is kedvező áron tankolhatnak, mondjuk egy bevásárlótúrával összekötve. Pedig a fogyasztás csökkenése alapfeltétele annak, hogy az egyensúly újra beálljon" – mondta Grád Ottó.

A főtitkár beszámolt arról is, hogy a Magyar Szénhidrogénkészletező Szövetség adatai szerint jelenleg 618,5 kilotonna kőolaj, 431,1 kilotonna gázolaj és 231,1 kilotonna benzin képezi a biztonsági készleteket. Ez a szervezet szerint 92 napra elegendő mennyiség, de ennek felhasználását nemzetközi szerződésben rögzítették. A termékkészletek átszámítva több mint 800 millió liternyi üzemanyagnak felelnek meg, és nagyjából ekkora mennyiségű a kőolajtartalék is.

Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018