A Financial Times „Europe’s 100 digital champions” címen a közelmúltban adta közre a kontinens legizgalmasabb digitális vállalkozóit és vállalkozásait, öt kategóriában bajnokként megnevezve 20-20 szereplőt. A listát Magyarországon a forbes.hu közölte.
A „vezéregyéniségek” kategóriában 12 menedzsert vagy inluencert tettek a listára, akik a háttérből vagy a nyilvánosság előtt is ismerten segítik a digitális átalakulást Európában. Az „új technológiák és új üzleti modellek” közé azok kerültek, akik felforgatnak egy egész iparágat, vagy másokat segítenek hozzá a digitális átálláshoz, közöttük van például a Booking.com, az SAP vagy a Revolut.
A „technológiai oktatás” kategóriában húsz iskolai programot, programozó iskolát listáztak szerte Európából. A „technológia a társadalmi változásokért” kategóriában 18 olyan appot, programot, vállalkozást soroltak a bajnokok közé, amelyek digitális módszerekkel segítik elő valamilyen társadalmilag fontos cél teljesülését.
A „vállalati digitális átállások” kategóriájában húsz kisebb és nagyobb vállalat van a listán, köztük - egyetlen magyar vállalatként - az MKB Bank is. Ezen vállalatok közös jellemzője, hogy egy ideje intenzíven használják a digitális technológiát, annak érdekében, hogy más pályára állítsák a tevékenységüket. Olyan nagy cégek találhatók itt, mint az Airbus, a Siemens, a Gucci, a SEAT, a Vodafone Global Enterprise vagy a Telefónica.
Az MKB Bank az idén június 29. és július 5. között hajtotta végre teljeskörű digitális átállását. A bank új digitális alaprendszeréhez kapcsolódó szolgáltatások folyamatosan épülnek be a pénzintézet napi, operatív működésébe.
„Hihetetlenül büszke vagyok az egész csapatra, hiszen az MKB Bankot három év alatt — immáron európai szinten is meghatározó — digitális tényezővé tudtuk varázsolni. A digitalizációnak nagyon sok pillére van. Az az áldozatos munka, amellyel a csapat a jövő digitális architektúráját letette az asztalra, évtizedekre előre biztosítja az MKB Bank számára a lehetőséget arra, hogy folyamatosan fejlessze szolgáltatásait és még tovább fokozza ügyfelei pozitív élményeit a bank szolgáltatásainak igénybe vétele során” - közölte Hetényi Márk, az MKB Bank digitális vezérigazgató-helyettese.