eur:
392.91
usd:
355.66
bux:
72865.31
2024. szeptember 1. vasárnap Egon, Egyed

10-15 év múlva már az autó vezet helyettünk

Még 10-15 évre van szükség az önvezető okosautók elterjedéséhez - vélte az InfoRádiónak nyilatkozva az NNG vállalattechnológiai igazgatója. Kerecsen Tamás úgy fogalmazott: az emberek bizalmán túl egyelőre technikai és jogi akadálya is van az ilyen járművek megjelenésének.

„Azt látjuk, hogy 10-15 éves távlatban lesznek szélesebb körben elérhetők az okosautók” - közölte a vállalattechnológiai igazgató.

„Egyrészt még technikai akadályok is vannak, hogy elérjük azt a megbízhatóságot, amikor az emberek hajlandóak beleülni egy autóba, illetve a kormányok engednek ilyen autókat az utakon menni” - indokolta.

„Ezen felül azonban nagyon sok más probléma is van, például tisztázni kell, hogy egy esetleges balesetkor ki lesz a felelős. Emellett kérdés, hogy hogyan lesznek ezek a járművek engedélyeztetve, milyen szabályoknak kell megfelelniük, mi az a szint, amikor már forgalomba állíthatóak. Az okosautókhoz ki kell épülnie egy támogató infrastruktúrának” – folytatta Kerecsen Tamás.

„Mindezek jogi aspektusainak kidolgozása már lényegében minden régióban zajlik többé-kevésbé összehangoltan” - tette hozzá a szakember.

Három nagy központja van az önjáró autók fejlesztésének: az Egyesült Államok, Európa – ezen belül főleg Németország –, illetve Japán.

„Mind a három régióban mindezen feladatokon dolgoznak a kormányok, az autógyártók, illetve a szabályozó szervezetek. Így remélhetőleg ez alatt a 10-15 év alatt sikerül minden ilyen akadályt elhárítani az önvezető autók útjából” - mondta az NNG vállalattechnológiai igazgatója.

„Elsősorban az lenne fontos, hogy az autók kapcsolatban tudjanak állni egymással, illetve a szerverekkel – ez az a terület, technológia, ahol esetleg befektetésekre lehet szükség” - emelte ki a szakember.

„Az önvezető autók fejlesztői elsősorban arra törekednek, hogy olyan autót építsenek, amihez nem kellenek alapvető infrastrukturális változtatások, mert ezen fejlesztésekre úgysem fog sor kerülni egy 10 éves távlatban – erre sem a pénz, sem a hajlandóság nem biztos, hogy meglesz” - hangsúlyozta Kerecsen Tamás.

„Éppen ez a nehéz, megoldandó probléma, hogy hogyan lehet olyan önvezető járműveket készíteni, amikhez semmi egyéb infrastruktúrára nincs szükség” - mondta az NNG vállalattechnológiai igazgatója.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Az EU jövőjére is hatással lehetnek a vasárnapi németországi tartományi választások

Reggel nyolc órakor megnyíltak a szavazóhelyiségek és megkezdődtek a parlamenti választások két németországi tartományban, Szászországban és Türingiában. Noha az egykori NDK-hoz tartozott keletnémet tartományokban helyi választásokról van szó, általános vélekedés szerint azok kimenetele hosszabb távon átrajzolhatja nemcsak Németország, de Európa politikai térképét is. Ebből kiindulva meghatározó a hagyományos pártok, illetve a velük szembenálló radikális jobb-, illetve baloldali pártok szereplése.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.02. hétfő, 18:00
Maruzsa Zoltán
a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×