Elkezdődött a nyári leárazások szezonja. A kereskedők látják, mely termékek fogynak kevésbé, és nem szeretnék, hogy a szezon végén a nyakukon maradjon bármi is - mondta az InfoRádiónak az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Vámos György kiemelte: a kiárusítás fő célja a kedvcsinálás.
A válság és a fogyasztás visszaesése a ruházati kereskedelmet is megviselte. A kereskedők reklámokkal, akciókkal próbálták becsalogatni a vásárlókat az üzletekbe, így a tartalékaik elfogytak - hangsúlyozta a főtitkár. Hozzátette: a ruházati kereskedelemben negyedével, több mint 2500-cal csökkent az értékesítő helyek száma.
Idén is lesznek nagy akciók, de Vámos György szerint összességében kevesebb terméket vonnak be ebbe a körbe, és nem lesz olyan mértékű a leárazás, mint korábban, mert a kereskedők mozgástere szűkült.
A főtitkár közölte, hogy oda kell figyelni az árakra, a kereskedő ugyanis nem térhet el a meghirdetettektől. Jogszabályellenes, ha az akciós terméket nem cserélik vissza, mivel minőségi kifogással ugyanúgy élhet a vásárló, kivéve, ha hiba miatti a leárazás - figyelmeztetett.
Hanganyag: Kálló Izabella