Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Szakemberek dolgoznak a Keleti pályaudvar közelében történt baleset helyszínén 2024. augusztus 26-án. Várhatóan augusztus 27-én délelőtt állhat helyre a vasúti forgalom a Keleti pályaudvaron, azt követően, hogy augusztus 25-én este a pályaudvar előtt kisiklott a Claudiopolis Kolozsvárról közlekedő InterCity vonat öt személykocsija.
Nyitókép: MTI/Bruzák Noémi

Nagykanizsán majdnem megismétlődött a Keletiben történt súlyos vonatbaleset

Egy csavartörés miatt az 1-es helyett a 6-os vágányra futott be a Tópart IC.

Múlt szombaton késő este a Keleti pályaudvarihoz hasonló műszaki hiba történt a nagykanizsai vasútállomáson: egy váltónál ugyanúgy eltört egy ugyanolyan funkciójú csavar, mint Budapesten. A törés miatt a 844-es vonat az 1-es helyett a 6-os vágányra állt be, csoda, hogy nem siklott ki – értesült a Telex.

A MÁV megerősítette a hírt, és arról tájékoztatta a portált, hogy a váltóhibában érintett, Déli pályaudvarról Nagykanizsára közlekedő Tópart IC mintegy húsz utasa egyetlen pillanatra sem volt veszélyben, kisiklás nem fenyegetett, a váltó meghibásodása miatt azonban a vonat valóban nem a tervezett vágányra futott be.

A meghibásodást egy olyan alkatrész friss törése okozta, amelyet a Keletiben történt siklásos baleset után ellenőriztek és rendben lévőnek találtak. A váratlanul fellépő csavartörés okait vizsgálják.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentése szerint a Keleti pályaudvaron néhány hete kisiklott vonat balesetét két törött csavar okozta, ami az egyik sínpárt rögzítette korábban a váltó tolórúdjához. A vonat érkezésekor a váltórúd áttolta volna a szomszédos pályára terelő, úgynevezett csúcssíneket a helyes állásba, hogy a vonat a pályán maradjon, ám a törött csavarok miatt ez nem sikerült, így azok a tősín mellett maradtak, és átterelték a szerelvényt a szomszéd pályára.

Címlapról ajánljuk
Olyan erő jelent meg a forint piacán, amit eddig nem ismertünk

Olyan erő jelent meg a forint piacán, amit eddig nem ismertünk

2025 egyértelműen a forint éve volt, hiszen ugyan még hátravan pár nap az évből, de az euróval szemben több mint tíz éve nem látott menetelésben van a magyar deviza, a dollárral szemben pedig még ennél is régebben volt példa hasonlóan jó évre. Ebben nagy szerepe volt a magas kamatkülönbözetnek, aki eddig nem ismerte a carry trade fogalmát, most valószínűleg az is hallott róla legalább egyszer év közben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×