Múlt szombaton késő este a Keleti pályaudvarihoz hasonló műszaki hiba történt a nagykanizsai vasútállomáson: egy váltónál ugyanúgy eltört egy ugyanolyan funkciójú csavar, mint Budapesten. A törés miatt a 844-es vonat az 1-es helyett a 6-os vágányra állt be, csoda, hogy nem siklott ki – értesült a Telex.
A MÁV megerősítette a hírt, és arról tájékoztatta a portált, hogy a váltóhibában érintett, Déli pályaudvarról Nagykanizsára közlekedő Tópart IC mintegy húsz utasa egyetlen pillanatra sem volt veszélyben, kisiklás nem fenyegetett, a váltó meghibásodása miatt azonban a vonat valóban nem a tervezett vágányra futott be.
A meghibásodást egy olyan alkatrész friss törése okozta, amelyet a Keletiben történt siklásos baleset után ellenőriztek és rendben lévőnek találtak. A váratlanul fellépő csavartörés okait vizsgálják.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentése szerint a Keleti pályaudvaron néhány hete kisiklott vonat balesetét két törött csavar okozta, ami az egyik sínpárt rögzítette korábban a váltó tolórúdjához. A vonat érkezésekor a váltórúd áttolta volna a szomszédos pályára terelő, úgynevezett csúcssíneket a helyes állásba, hogy a vonat a pályán maradjon, ám a törött csavarok miatt ez nem sikerült, így azok a tősín mellett maradtak, és átterelték a szerelvényt a szomszéd pályára.