INFORÁDIÓ
2021. március 8. hétfő
Zoltán

m85

sopron

győr

gyorsforgalmi út

Útépítő munkások dolgoznak az M85-ös gyorsforgalmi út Enese - Csorna között épülő szakaszán, Győr közelében 2014. szeptember 25-én. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 450 milliárd forintos infrastrukturális programjának részeként valósul meg az M85 gyorsforgalmi út kiépítése. Az M85-ös gyorsforgalmi út Győr-Csorna közötti, 38 kilométer hosszú, 2x2 sávos szakasza, amely új nyomvonalon épül, 2015 nyarára készül el.

M85: sokkal közelebb került egymáshoz Győr és Sopron

Infostart / MTI

Birtokba vehetik az autósok az M85-ös gyorsforgalmi út Sopron-kelet és Csorna-nyugat közötti szakaszát szerda 11 óra után. A 153,2 milliárd forint költségvetési forrásból megvalósult beruházással 45 percre csökken a menetidő Sopron és Győr között.

Az autóutat a szerződésben szereplő befejezési határidő előtt helyezik forgalomba, de kisebb munkálatok a padkák, védőkerítések mentén még előfordulhatnak – tudatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt.

A közlemény idézi Schanda Tamást, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkárát, aki szerint a megfelelő közlekedési infrastruktúra elengedhetetlen a jól működő, eredményes gazdasághoz. A most elkészült

több mint 51 kilométeres útszakasz

a térségben élő családok biztonságos közlekedését és a helyi vállalatok sikerét szolgálja.

Barcza Attila, Sopron és térsége fideszes országgyűlési képviselője hangsúlyozta, hogy a város és térsége évtizedek óta várja, hogy összeköttetésbe kerüljön Győrrel egy négysávos úton, amellyel nemcsak gyorsabb lesz a közlekedés, hanem új gazdasági lehetőségek is megnyílhatnak.

Farkas Ciprián, Sopron polgármestere elmondta: az úttól turizmus- és gazdaságfejlesztést várnak. "Ez az út nem csak egy aszfalt csík, nekünk a fejlődés útját jelenti. A jövőbe vezet" – fogalmazott.

Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója az M85-ös út folytatásáról azt mondta, hogy a Sopron-kelet és Fertőrákos közötti 6,4 kilométeres szakaszon jelenleg a pályaszerkezetet építik.

A Fertőrákos és a magyar-osztrák határ közötti szakaszon az épülő alagút bal oldali járatát novemberben elkezdték fejteni, a befejezési határidő 2024 június vége.

Az autóutat a Sopron-kelet csomópontig kétszer két sávon építették ki, középen szalagkorláttal, leállósáv nélkül. Az út koronaszélessége 24,6 méter, a tervezett sebesség óránkénti 110 kilométer.

A szakaszon öt különszintű csomópontot építettek, valamint 21 felüljárót és 19 aluljárót. Babótnál komplex pihenőhelyet, Fertőszentmiklósnál egyszerű pihenőhelyet, míg Kópházánál egy időszakos üzemelésű tengelysúly- és össztömeg mérőállomással kombinált egyszerű pihenőhelyet alakítottak ki.

Az 51 kilométer hosszú szakasz 2021. január 1-jétől lesz díjköteles.

A kivitelezést a Csorna-nyugat és a Fertőendréd csomópont között a Strabag Építő Kft., Strabag AG és a Belfry PE Kft. alkotta STR-B M85 Konzorcium, a Fertőendréd csomópont és Nagylózs között az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és Betonútépítő Zrt., míg Nagylózs és Sopron-kelet között a Dömper Kft. és a Subterra Raab Kft. által alkotott DS Konzorcium végezte.

Az M85-ös autóút kivitelezése az enesei elkerülő szakasz építésével 2008-ban kezdődött, legutóbb a csornai elkerülő szakasz készült el, amelyet 2017 decemberében adtak át a forgalomnak.

Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018