eur:
411.01
usd:
394.88
bux:
79270.61
2024. november 22. péntek Cecília

Szülők, figyelem: siralmas állapotban a kirándulóbuszok jó része

A belföldi osztálykirándulásokra gyakran olyan buszokat állítanak ki, amelyek már a külföldi utakra nem felelnek meg. A szakértő szerint a műszaki vizsgákon is siralmas állapotban jelennek meg a járművek.

Az autóbuszos iskolai kirándulások nyár eleji főszezonja előtt a haon.hu Tiba János autóbusz-szerelőt kérdezte, aki arra hívta fel az ilyen utazásokat szervező pedagógusok és szülők figyelmét, hogy

a buszokat működtető cégek a belföldi kirándulásokra elsősorban olyan járműveket adnak, amelyek a külföldi utazásokra már nem felelnek meg.

A tavalyi, veronai buszbaleset után ugyanis olyan szabályt hoztak, mely szerint a 13 évesnél idősebb buszok nem hagyhatják el Magyarországot.

A szakértő szerint nem biztos, hogy jó ez a szabályozás, mert nem igazán a kor számít. Egy viszonylag új busz is lehet rossz műszaki állapotban, és az idősebb, akár 20–25 éves jármű is lehet jó, ha odafigyelnek a karbantartására.

A műszaki vizsgára felkészítés alkalmával azt tapasztalják, hogy

a legtöbb busz rossz vagy „siralmas” állapotban érkezik a szervizbe.

A tulajdonosok nagy része csak annyira javíttatja meg a járművet, hogy az éppen átmenjen a vizsgán, aztán nem foglalkoznak vele.

Tiba János szerint az egyik legfontosabb intő jel a piaci átlaghoz képest nagyon alacsony árajánlat, de úgy véli, hogy osztálykirándulás előtt az utazásszervezőknek független szakértőktől nem ártana kérni a kinézett busz soron kívüli műszaki felülvizsgálatát. Ennek keretében nemcsak a fékeket, a kormányt, a motort, az elsősegélycsomagot kellene átnézni, hanem például azt is, hogy az üvegen nem esik-e ki a gyerek, az ajtók megfelelően záródnak-e, jók-e a biztonsági övek, vagy hogy gyűrött, balesetveszélyes-e a padlószőnyeg.

Szintén súlyos probléma, hogy nincs elég buszvezető. Emiatt

gyakran olyan emberek ülnek a reggel induló kirándulóbuszok volánja mögé, akik előző éjszaka, éjfélkor szálltak ki a menetrend szerinti járat fülkéjéből,

vagyis nem aludták, nem pihenték ki magukat rendesen, ezt pedig nagyon nehéz ellen­őrizni, mert azt nem mutatja a tachográf, hogy valaki előző este még egy másik cég járművét vezette.

A szerelő szerint ha azt látja a kirándulásra induló gyerekek pedagógusa, szülője a felszállás pillanatában, hogy például a buszból folyik az olaj, kopottak, repedtek, kagylósak a gumik, tőcsavarok hiányoznak a keréknél, erősen rozsdás a kaszni, azt kell mondani, hogy mi erre nem szállunk fel, adják vissza a befizetett pénzt.

Címlapról ajánljuk
Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×