Sajtóértesülések szerint márciusban érkezhet meg Budapestre az első, Spanyolországban készülő CAF villamos. A Napi Gazdaság arról ír, hogy a Budapest Közlekedési Központ közlése szerint ezek azok a villamosok, amelyek közül a rövidebb, 34 méteresek a megújuló 3-as vonalra, és a kiépülő budai fonódó villamoshálózatra kerülnek majd.
A mai Combinóknál is hosszabb, 56 méteres változatuk az 1-es villamos vonalán járhat majd. A tervek szerint a hatósági teszteket és futásokat követően ősztől szállíthatnak utasokat az első CAF villamosok. A 47 darabos megrendelés utolsó járművei 2016 nyarán érkezhetnek meg.
Elképzelhető, hogy az utolsó járművek részben már a Dunakeszi Járműjavítóban készülhetnek el. Az eredeti szállítási szerződés 37 villamosra vonatkozott, 27 milliárd forint értékben, később ezt tíz villamossal kiegészítették, így 3,5 milliárd forinttal nőttek a projekt költségei. A beruházás uniós forrásból valósul meg.
A Dunakeszin működő cég a Budapestre szánt CAF villamosok gyártási projektjébe legkorábban 2016 januárjában kapcsolódhat be. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium arról számolt be, hogy a járműgyártás elindítása érdekében a szükséges beruházások tervezése megkezdődött, az építési engedély iránti kérelmet már benyújtották a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak. Az eljárás folyamatban van, a tervek szerint az építési engedélyt 2015 júniusában adják ki. A beruházáshoz szükséges fejlesztés értéke 500 millió forint.
Eközben a BKV azt is közölte, hogy a négyes metró szerelvényeinél is hamarosan változás lesz, hiszen a közeljövőben vezető nélkül közlekednek majd. A tervezett automata üzem elindítását követően a jelenleg alkalmazott munkavállalók többségét tovább tudják majd foglalkoztatni.
Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, nagyon kell rájuk figyelni