Ságvári Bence szociológus, az ITHAKA infokommunkációs kutatásokkal is foglalkozó cég ügyvezetője ugyanakkor arról is beszélt, hogy ez a konszenzus alapvetően nem kedvez a magyar társadalom alkalmazkodóképességének.
Leginkább a fogyasztói szokásokban tér el egymástól a fiatalok és szüleik korosztályának értékválasztása. A fiatalok már együtt nevelkedtek a digitális technológiával, számukra a szórakozás már az internet bűvkörében telik. Szüleik, azaz az 50 év felettiek korosztályában azonban ez nem így van - mutatott rá Ságvári Bence szociológus.
A mai fiatalok mást gondolnak a homoszexualitásról, mint szüleik, mást az abortuszról, a társadalmi kérdésekről.
Van azonban az értékeknek egy olyan dimenziója, amelyben egyetértenek az idősebbek és a fiatalok: ilyen az állam szerepe, a gazdaság, az egyéni boldogulás, a materiális javak.
Hanganyag: Farkas Dávid