A Népszabadság a gazdasági tárca tervét ismerteti. Eszerint 2007-től a kamionok csak matricával használhatnák a tranzitúttá minősített hazai főútvonalakat. Aki nem fizet, szigorú büntetésre számíthat, de elkerülő utat választani sem érdemes, ugyanis ezt is büntetik.
Az intézkedésektől azt várják, hogy a - sokszor lakott területen átvezető - főutak teherautó-forgalma csökken, a sztrádáké pedig emelkedik.
A Magyar Nemzet a Jane's brit biztonságpolitikai szaklap elemzésére hivatkozva közli, hogy az utóbbi években megerősödtek a magyar maffiacsoportok. A szervezett bűnözés kezdi kiterjeszteni befolyását a társadalom egészére, tagjai a politikába és a gazdasági szférába is beszivárognak.
A cikk szerzője úgy véli, Magyarország többek között azért vált vonzóvá a maffia számára, mert közlekedési rendszere fejlett, és a hatóságok egy részét nem képezték ki megfelelően a szervezett bűnözés elleni harcra.
Az Index írja, hogy nemcsak a pénzben jóváírt kamat jellegű jövedelem, hanem a tárgynyeremények is kamatadó-kötelesek szeptember elsejétől. Az OTP Bank egymillió gépjármű-betétet kezel, ám ezek tulajdonosainak nem kell attól tartaniuk, hogy a megnyert autók után nekik kell a százezres nagyságrendű kamatadót megfizetni. A bank ugyanis azt a nyereményalap terhére számolja el.
A Világgazdaság összefoglalójából kiderül, hogy nincs egyetértés a 2007-2013 közötti uniós költségvetési ciklusban várható, 1200-1300 milliárd forintra tehető uniós agrár- és vidékfejlesztési forrás elosztásáról az FVM és az ágazati szereplők között. A tárca azt tartja szem előtt, hogy a várható forrásokat gyorsan le lehessen hívni, a szövetkezeti érdekképviselet azonban nagyobb hangsúlyt fektetne a versenyképesség-javító beruházásokra.
A Napi Gazdaság úgy tudja, teljes a bizonytalanság adótanácsadói körökben, milyen jövedelmeket lehet, illetve kell figyelembe venni a minimális járulékalapnál. Az APEH korábbi bejelentése szerint azokat a cégeket vizsgálják majd, amelyek szeptembertől nem vállalják a 125 ezres járulékalap szerinti fizetést, de tartja magát az a feltételezés, hogy azok a vállalkozások is gyanússá válhatnak, amelyek teljesítik a kormány "óhaját".
A Portfolio.hu folytatja a hasábjain májusban elindított nyugdíjvitát. Ezúttal Hegedűs László mérnök-közgazdász fejti ki véleményét, aki személyesen vett részt az egyik nyugdíjpénztár megalakításában. Szerinte vissza kellene állni az állami és a magánpénztári rendszerben a nyugdíj megállapításánál beszámítható jövedelemrésznél az induláskori paraméterekre, illetve elő kéne segíteni az öngondoskodást, amely az előző rendszerek potenciális terhelésének csökkentését jelentené.