Az egyik személyvonat néhány nyugat-csehországi település között közlekedett, míg a másik Karlovy Varyt és a németországi Johanngeorgenstadt nevű kisvárost kötötte össze. A kedd délután történt vonatbalesetnek a két halálos áldozat mellett 24 sebesültje is van. A baleset súlyos sérültjeit a plzeňi egyetemi kórházba szállították, állapotuk stabil. A könnyebb sérülteket a Karlovy Vary-i kórházban látták el, őket a kezelés után szerda reggel hazaengedték. Az egyik áldozat német állampolgár volt.
A rendőrség általános veszélyeztetés gyanújával indított eljárást az ügyben és
az egyik mozdonyvezetőt előzetes letartóztatásba helyezte.
Ő vezette azt a szerelvényt, amely Karlovy Varyba tartott. A Vasúti Felügyelet visszahallgatta a mozdonyvezető és a diszpécser közötti kommunikációt, és megállapította, hogy a Karlovy Varyba tartó vonatnak a perninki állomáson kellett volna várakozni, míg beérkezik a szemből érkező másik vonat. Az érintett szakaszon 50 km/h a megengedett maximális sebesség, és csak egy sínpályán közlekednek a vonatok, tehát az egyiknek mindig be kell várnia valamelyik állomáson a szembejövőt, hogy elkerüljék az ütközést. Arra azonban a vizsgálat még nem derített fényt, hogy a mozdonyvezető miért indult el korábban, mint azt megtehette volna. A rendőrség egyelőre nem tudta őt kihallgatni.
Martin Drápal, a Vasúti Felügyelet szóvivője szerint az első jelek egyértelműen arra utalnak, hogy emberi mulasztás okozta a balesetet, de a pontos ok kiderítésére több időre van szükség. A vonalon, ahol a tragikus baleset történt,
semmifélé biztonsági berendezés nincs, amely figyelmeztetné a mozdonyvezetőt, hogy biztonságosan elindulhat-e vagy sem.
Egyedül a vasúti irányító szavában bízhat, azaz minden a kettejük kommunikációján múlik.
A mentési munkálatokat megnehezítette, hogy a baleset nehezen megközelíthető, erdős helyen történt. Az érintett szakaszon több mint 14 órán keresztül szünetelt a vasúti forgalom, melyet ma hajnalban sikerült ismét újraindítani.