A BMW, Subaru és Porsche sofőrök „nagyobb valószínűséggel okoznak balesetet” – írja a Vezess.hu a Journal of Social Marketing-ben közölt kutatás alapján.
A több mint 400 000 brit közúti balesetet vizsgáló tanulmány megállapította, hogy amikor a „kockázatos vagy agresszív manőverek” szerepet játszottak az ütközésekben, a különböző márkák között jelentős különbség volt a sofőrök bűnösségében.
A tanulmányt készítő kutatók szerint
a márkaépítés lehet a hibás.
A vezető szerző, Alan Tapp, a Nyugat-Angliai Egyetem társadalmi marketing professzora szerint a Közlekedési Minisztérium baleseti adatai nagyobb arányban mutattak ki ütközéseket azoknál a márkáknál, amelyeket úgy jellemzett, hogy reklám és a marketing szempontból a „teljesítményautózást ünnepli”.
„Ez tyúk és tojás esete” – tette hozzá Tapp. „Az agresszív sofőrök bizonyos autókat választanak, vagy a márkák rontják a helyzetet?
A szakember kifejtette, hogy tudja, hogy az említett márkák betartják a reklámokra vonatkozó törvényeket, de az adatokat látva szerinte a gyártóknak és a szabályozó hatóságoknak meg kellene vizsgálniuk újra, hogy a modern marketingtechnikák milyen módon lehetnek káros hatással a közúti biztonságra.
Az érintett gyártók azt hangoztatják, hogy ők mindent megtesznek a biztonságért, az Egyesült Királyságban pedig a reklámkódexek szigorúan tiltják a nagy sebességű és felelőtlen vezetés ábrázolását. Egy James Bond vagy egy Halálos Iramban film viszont nem reklám...