Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Skodovkou Na Dakar/YouTube

27 perces előnnyel nyerte a Dakart a sportági legenda

Nasszer al-Attijah negyedszer diadalmaskodott a sorozatban.

Negyedszer nyerte meg a világ legnehezebbnek tartott tereprali-versenyét, a szaúd-arábiai Dakar-ralit a katari Nasszer al-Attijah az autósok mezőnyében, míg a motorosok között a brit Sam Sunderland diadalmaskodott.

A kéthetes viadal pénteki zárószakaszán Al-Attijah majdnem nyolc perccel volt lassabb a legjobb időt megfutó dél-afrikai Henk Lategannál, de több mint 30 perces összetettbeli előnyének birtokában így is gond nélkül győzött.

A 164 kilométeres záró gyorsaságin Lategan mögött a 14-szeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansel volt a második, a szintén dél-afrikai Brian Baragwanath pedig a harmadik.

Al-Attijah összetettbeli egyetlen komoly riválisa, a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb negyedik lett, s bár faragott valamennyit a hátrányából a katarihoz képest, így is csaknem 28 perccel lassabban teljesítette a versenyt, mint a győztes.

A 2012-ben Londonban koronglövészetben olimpiai bronzérmes Al-Attijah 2011, 2015 és 2019 után nyert negyedszer.

A motorosoknál a csütörtökön az összetett élére ugró Sunderland csaknem hétperces előny birtokában vágott neki a zárószakasznak, melyen majdnem három és fél perccel volt lassabb, mint a legjobb időt motorozó Pablo Quintanilla. A chilei ezzel ugyan jelentős mértékben faragott az összetettbeli hátrányából, de így is több mint három perccel lassabb volt a teljes viadalt tekintve, mint Sunderland. A brit versenyző 2017 után győzött újra a Dakaron a kétkerekűek mezőnyében. Az összetettben harmadikként az osztrák Matthias Walkner zárt.

A 44. Dakar-ralin a mezőny összesen 8000 kilométert tett meg a dzsiddai célba érésig, a gyorsasági szakaszok össztávja 4300 kilométer volt.

Eredmények

12. szakasz, Bisha-Dzsidda, 680 km (gyorsasági 164 km):

autósok:

1. Henk Lategan, Brett Cummings (dél-afrikai, Toyota) 1:35:19 óra

2. Stéphane Peterhansel, Edouard Boulanger (francia, Audi) 49 másodperc hátrány

3. Brian Baragwanath, Leonard Cremer (dél-afrikai, Century Racing) 1:51 perc h.

az összetett végeredménye:

1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, andorrai, Toyota) 38:33:03 óra

2. Sébastien Loeb, Fabian Lurquin (francia, belga, Bahrain Raid Extreme) 27:46 perc hátrány

3. Jazid al-Radzshi, Michael Orr (szaúdi, brit, Toyota) 1:01:13 óra h.

motorosok:

1. Pablo Quintanilla (chilei, Honda) 1:40 óra

2. Toby Price (ausztrál, KTM) 18 másodperc hátrány

3. Jose Igancio Corneo (chilei, Honda) 29 mp h.

az összetett végeredménye:

1. Sam Sunderland (brit, KTM) 38:47:30 óra

2. Quintanilla 3:27 perc hátrány

3. Walkner 6:47 p h.

Címlapról ajánljuk
Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

A települési zöldfelületek tudatos tervezésével és kezelésével szeretné mérsékelni az allergia által okozott betegségterhelést egy osztrák-magyar határ menti együttműködés, amelyben a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) is részt vesz. A projekt célja, hogy a városi parkokba a jövőben olyan növények kerüljenek, amelyek nem okoznak pollenallergiát, de közben képesek alkalmazkodni a klímaváltozáshoz is.

Az amerikai intézkedés, ami átszabta a világgazdaságot

Egy kansasi gabonasiló árnyékában kezdődik a történet, ami a teljes világgazdaság térképét újrarajzolta. A Trump-korszak vámjai nem epizódnak bizonyultak, hanem tartós fordulatnak. A kérdés ma már nem az, hogy kivezetik-e, hanem az, hogy milyen világrendet eredményez. Jelen írás három forgatókönyvet vázol fel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Új törésvonalra derült fény a "régi" és az "új" EU között

Új törésvonalra derült fény a "régi" és az "új" EU között

A gazdaságilag fejlettebb EU-tagállamok körében az uniós átlagnál erősebb kapcsolat jellemző az innovációs teljesítmény és a fenntarthatósági eredményesség között, míg a fejletlenebb országoknál nem igazolható szignifikáns kapcsolat, továbbá ezen tagállamok mind az innováció, mind a fenntartható fejlődés terén gyengébben teljesítettek - derül ki egy új hazai tanulmányból. Ez utóbbi azzal együtt igaz Magyarországra is, hogy az elmúlt években a fenntartható fejlődés és az innováció területén is látható előrelépést ért el. A kutatók szerint a regionális különbségek alapján célszerű lenne felülvizsgálni a fenntartható fejlődést szolgáló innovációk ösztönzését támogató uniós irányelveket.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×