A sajtótájékoztatóval egybekötött ünnepélyes eseményen elhangzott, hogy mindkét gép a Wizz Air flottájában teljesít szolgálatot. A most bemutatott Airbus A321-es azonnal, míg az A320-as típusú december 1-jével csatlakozik a flottához. A repülőgépen Budapest 2024 látványelemeket helyeztek el, ezek között megjelenik a Duna, valamint a Gellért-hegy tetején álló Szabadság-szobor is. A festést mindkét gép egészen jövő augusztus 31-ig "viseli majd".
Földet ért... Safe and sound ✈️ #budapest2024 #WIZZbudapest2024 #budairport
A photo posted by Budapest 2024 (@budapest2024) on
A bemutató előtt Fürjes Balázs, a budapesti olimpiai és paralimpiai pályázat vezetője kiemelte, a magyar főváros minden szempontból a reneszánszát éli, folyamatosan megújul, és egy valóban felemelkedőben lévő város. Hangsúlyozta, hogy a 2024-es játékok 25 évvel gyorsítaná fel Budapest és Magyarország gazdasági felzárkózását, az elkészült gazdasági elemzések szerint pedig a 2017 és 2024 közötti időszakban a teljes költségvetés fél százalékát kellene évente a rendezésre fordítani, miközben ennek a háromszorosa térülne meg 15 év alatt.
"Az olimpia megrendezése 100 ezer munkahelyet teremtene, 50 évre rendbe tenné a főváros közlekedését, visszahelyezné Budapestet a világtérképre, és segítene hazahozni azokat a magyar fiatalokat, akik most külföldön vállalnak munkát" - jelentette ki Fürjes Balázs, aki hozzátette: a rendezéshez 2024-ig csak azokat a fejlesztéseket kellene végrehajtani, amelyeket a játékoktól függetlenül, alapesetben is el kellene végezni, ugyanakkor az olimpia megrendezése garanciát jelentene arra, hogy ezek a fejlesztések valóban el is készülnek.
"A magyar nagyvállalatok, mint amilyen a Wizz Air is, egymás után állnak a 2024-es budapesti pályázat mögé, ez számunkra sokat mond és sokat is jelent. A mostani együttműködés nyomán például világszerte négymillió emberhez jut majd el az üzenet, hogy Budapest versenyben van a rendezésért" - mondta Fürjes Balázs.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: büszkék arra, hogy ők is részei lehetnek annak az "egyre növekvő közösségnek", amely a magyar ötkarikás pályázat mögött áll.
"Az utasforgalomban tavaly 12,5 százalékos növekedést értünk el, ez az idén várhatóan 10 százalékos lesz, ez pedig azt jelenti, hogy 2016-ban át fogjuk lépni a 11 millió utast" - mondta a vezérigazgató, aki azt is kiemelte, hogy ma már több mint 100 célállomás érhető el közvetlenül a Liszt Ferenc repülőtérről, ahol több száz millió euró értékű fejlesztést hajtottak és hajtanak végre 2020-ig.
"Elmondhatom, mindent meg fogunk tenni azért, hogy 2024-ben, a budapesti olimpia alatt is méltó légi kapuja legyünk a fővárosnak, az pedig számomra nem kétséges, hogy közös munkával Budapest elnyerheti a rendezés jogát" - zárta beszédét Lammers.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója kijelentette, az olimpiarendezés kérdése "messze túlmutat a gazdasági hatásokon", szerinte ugyanis morális felemelkedést is hozna az országnak, miközben nemcsak Budapest és Magyarország, hanem egész Közép-Európa sikere lenne.
"A Wizz Air példáján is látszik, hogy Magyarországról is lehet sikeresen kezdeményezni" - mondta Váradi, aki hangsúlyozta, a vállalat forgalmi adatai folyamatosan 20 százalékkal nőnek, a budapesti pályázat sikeréhez pedig azzal járulnak hozzá, hogy biztosítják a légiközlekedést, és felajánlják infrastruktúrájukat.
Szász Emese, a riói olimpia párbajtőrvívó bajnoka rövid beszédében a budapesti olimpiai pályázatban szereplő, a versenyhelyszínek közötti kiemelkedően rövid utazási időkre hívta fel a figyelmet, hozzátéve, hogy a sportolók számára nagyon értékes az az idő, amelyet a rövidebb úttal megspórolnak, mert azt felkészülésre, edzésre, pihenésre tudják fordítani.
A 2024-es olimpia megrendezéséért Budapest mellett Los Angeles és Párizs verseng. A győztesről jövő szeptemberben, Limában dönt a Nemzetközi Olimpiai Bizottság.