eur:
392.77
usd:
366.29
bux:
66129.26
2024. április 26. péntek Ervin
A Moszkvai Hírügynökség képén a kiégett roncs a moszkvai Seremetyevói repülőtéren 2019. május 5-én, miután az előző nap az Aeroflot orosz légitársaság Szuhoj SSJ-100-as típusú utasszállító repülőgépe kényszerleszállást hajtott végre, majd kigyulladt. A fedélzeten tartózkodó hetvennyolc ember közül negyvenegyen életüket vesztették, ketten súlyosan megsérültek.
Nyitókép: MTI/AP

Újabb részletek a kényszerleszállás után kigyulladt orosz repülőről

Száznégy oldalas dokumentumot adott ki a FÁK-országok légi közlekedésével foglalkozó orosz Államközi Repülésügyi Bizottság (MAK).

Villámcsapás iktatta ki az orosz Seremetyjevó reptéren május elején szerencsétlenül járt repülőgép automata pilótáját, és zavart okozott a kommunikációs rendszerben, ám a gép pilótája mégis normálisként kezelte a helyzetet - közölte csütörtökön közzétett előzetes jelentésében a FÁK-országok légi közlekedésével foglalkozó orosz Államközi Repülésügyi Bizottság (MAK).

A 104 oldalas, a későbbiekben még pontosítandó és kiegészítendő dokumentum ugyanakkor egyelőre nem adott választ arra, hogy ki vagy mi volt a felelős a gép pusztulásáért.

Az Aeroflot légitársaság Szuhoj Superjet 100-as utasszállítója május 5-én kényszerleszállást hajtott végre Moszkvában. A gép a földet érést követően kigyulladt, és ennek következtében 41 ember életét vesztette. 33 utas és a személyzet négy tagja megmenekült.

A gép egyik fekete dobozának felvétele szerint a pilóta a vezető utaskísérőnek a villámcsapást követően azt mondta, hogy az utasszállítónak vissza kell térnie, de nincs vészhelyzet. Miután a légi irányító arra utasította, hogy süllyedjen le 900 méterre és forduljon meg, és megkérdezte tőle, hogy nincs-e szüksége segítségre, a gép kapitánya nemmel válaszolt.

Csak az irányítótorony pontosító kérdésére mondta el, hogy gondok vannak a kommunikációval, és hogy gép automatikus irányítása lehetetlenné vált.

A jelentés megállapította, hogy a másodszori kísérletre földet ért gép azt követően gyulladt ki, hogy kényszerleszállás közben harmadszor ütődött a pályához, és futóművei erősen megrongálódtak. Megállapították, hogy

a gép leszállási tömege 1600 kilogrammal haladta meg a megengedett értéket.

A MAK a katasztrófa okainak eddigi vizsgálata alapján nem tartotta szükségesnek, hogy pótlólagos tanácsokat fogalmazzon a gép biztonságának növelése érdekében.

A baleset ügyében büntetőeljárás indult. A katasztrófa lehetséges okaként a szakhatóságok a műszaki hiba, a személyzet felkészületlensége és a végzetes időjárási körülmények lehetőségét vizsgálják.

Címlapról ajánljuk
Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Ha áprilisban tartották volna az európai parlamenti választást Szlovákiában, akkor azt az ellenzéki Progresszív Szlovákia nyerte volna a szavazatok 27 százalékával. A hármas kormánykoalíció két pártja, a Smer és a Hlas 15, ill. 14 százalékot ért volna el – derült ki a legfrissebb közvéleménykutatás eredményeiből. A felmérés szerint a Magyar Szövetségnek is sikerülne egy képviselőt kijuttatnia Brüsszelbe.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×