Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.45
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Megbénította a brit főváros közlekedését a metrósztrájk

Megbénította a brit főváros közlekedését csütörtökön az előző este kezdődött 24 órás metrósztrájk, a buszmegállókban óriási sorok kígyóztak, az utakon összességében csaknem 320 kilométeres dugó alakult ki.

A délelőtti csúcs idején London 428 pontjáról jeleztek torlódást, ami a kétszerese a múlt hét csütörtökinek. Az egy hónappal ezelőtti metrósztrájk idején a mostaninál is rosszabb volt a helyzet, 1445 helyen, összességében 1224 kilométeren alakult ki dugó, de akkor még tartott a tanév, most pedig már sokan szabadságon vannak.

A londoni közlekedési vállalat szerint a délelőtti és a délutáni csúcsidőben 8200 busz szállítja az utasokat a csütörtöki sztrájk idején, 250 buszt kifejezetten a munkabeszüntetés miatt kértek kölcsön szerte az országból, és a híres régi Routemaster-buszokból is szolgálatba állítottak többet. A buszvezetőknél azonban a szokásostól eltérően nem lehet jegyet váltani készpénzért, az utasoknak elektronikus közlekedési kártyájukat vagy érintőkártyát kell használniuk.

Voltak olyanok, akik városnéző buszokat intettek le, hogy eljussanak úti céljukhoz, sokan pedig a vízi közlekedést választották. A londoni közösségi kerékpárrendszert extra biciklikkel bővítették. A vasútállomásokon is nagy volt a zsúfoltság.

A londoni metró 11 vonalon napi csaknem négymillió utast szállít, a tömegközlekedés igen drága, a havi bérlet 123 font (54 500 forint). Szerda este mind a 270 állomáson, mintegy 400 kilométeren állt le a forgalom, mert a metró dolgozóit képviselő négy szakszervezet és a közlekedési vállalat nem tudnak megegyezni a szeptember 12-től tervezett hétvégi éjszakai működésről. A személyzet a munka és a magánélet közötti egyensúlyt félti, a munkáltató viszont azt hangoztatja, nagyvonalú ajánlatot tett, és kész 200 font (88 ezer forint) pótlékot fizetni a metróvezetőknek az éjszakai műszakért. Az állomáson dolgozóknak 500 fontos bónuszt kínál. A cég senkit sem akar kötelezni az éjszakai munkára.

A sztrájk napi 300 millió fontos veszteséget okoz, és mivel egyelőre nincs megegyezés, újabb munkabeszüntetésre lehet számítani. A szakszervezetek máris kilátásba helyezték a következőt, amely már kétnapos lenne.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×