eur:
393.02
usd:
366.42
bux:
0
2024. április 26. péntek Ervin

A Ryanair jövőre már Magyarországra is repül

A Ryanair ír fapados légitársaság jövőre elindítja első magyarországi járatát, közölték a cégnél csütörtökön. A vállalat összesen öt új járatot indít 2006 február 17-e és március 31-e között: London Stansted repülőteréről a Balatonra, az olaszországi Lameziába és Pármába, Vitoriába Spanyolországba, valamint London Luton repülőteréről a franciaországi Brestbe.

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary elmondta: az öt új járattal együtt a vállalat 90 járatot indít Stanstedből és 12 járatot Lutonból összesen 22 országba.

A Ryanair február 18-tól heti 3 járatot indít a sármelléki Fly Balaton Airportról Londonba új, Boeing 737-800 típusú, 190 személyes gépekkel - jelentette be az ír légitársaság illetékese Sármelléken.

Katja Zarbock, a Ryanair közép-európai értékesítési igazgató-helyettese közölte: a február 18-tól kedden, csütörtökön és szombaton a londoni Stansted légikikötőbe közlekedő menetrend szerinti járaton az első évben 40 ezer utasra - Sármellék mostani össz-forgalmának közel duplájára - számítanak.

"Nemcsak a balatoni és gyógyfürdőhelyi pihenésre érkező szigetországi turistákat, hanem az egész Nyugat-Dunántúl olcsón és gyorsan célba jutni kívánó magyar utasait is kiszolgálják közvetlen, egy útra mindössze 999 forintba kerülő járataink" - tájékoztatott Katja Zarbock. Hozzátette: a járatindítás vonzataként a szűkebb régióban legalább 40 új munkahely létesülhet.

Gubicza Ágoston, a Fly Balatont működtető ír-magyar Cape Clair Aviation Kft. ügyvezető igazgatója bemutató keretében közölte: a több mint 2 milliárd forintos beruházás keretében épülő sármelléki új fogadóépület márciusra elkészül, és a több hónapja működő korszerű navigációs rendszerrel együtt minden megfelel majd a regionális nemzetközi repülőtér kívánalmainak.

A Ryanair öt új járatának beindítása alkalmából a vállalat 1 millió ingyen jegyet hirdetett meg a cég valamennyi járataira, ezeket jövő januárban és februárban lehet igénybe venni.

A társaság vezérigazgatója arról is beszámolt, hogy változatlanul tartják magukat a korábbi előrejelzéshez, amely szerint a mostani negyedévben az átlagos jegyárak nyomottak maradnak, és a következő negyedévben 5-10 százalékos csökkenés várható.

Az Európában piacvezető olcsó jegyes légitársaság, a Ryanair az üzleti éve szeptemberrel zárult második negyedében 16,5 százalékkal 172,5 millió euróra növelte az adózott eredményét az egy évvel korábbi 148,1 millióhoz képest, kissé meghaladva az elemzői várakozások 171 milliós átlagát.

A Ryanair vezetője, Michael O'Leary, útjára bocsátván a cég első lengyelországi járatát, tavaly novemberben azt jósolta, hogy még vagy tíz évig lassú lesz a piac növekedése Kelet-Európában, és ebben a térségben nem lehet különösebb haszonra számítani.

Ehhez képest a Ryanair most őszig még hét új lengyelországi járatot indít, és további terjeszkedést tervez a térségben. A várható árversenyből is ízelítőt adott: új lengyel járatain 1,59 fontnak megfelelő árú jegyeket kínál. A hagyományos légitársaságok turistaosztályaira 54-70 font között van a jegyár London és Varsó között.

Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter közölte: a sármelléki repülőtérre heti három járat érkezik majd február 18-ától.

Címlapról ajánljuk
Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Nagyjából a Magyar Nemzeti Bank várakozásainak megfelelő adatokat vár idén a magyar gazdaságtól Isépy Tamás, a Századvég makrogazdasági üzletágvezetője és Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője. Úgy vélik, az elmúlt időszak gazdasági válságainak egyik legfőbb tapasztalata, hogy sokkal több váratlan helyzetre kell felkészülnie a világnak.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

Az elmúlt években újra emelkedett a Diszkont Kincstárjegyek (DKJ) aránya a magyar adósságfinanszírozáson belül, azt követően, hogy 2015-2021 között jelentősen visszaesett az állományuk. A Diszkont Kincstárjegy fontos likviditáskezelési eszköz, ezzel tudja ugyanis a finanszírozási igény rövidtávú ingadozását simítani az állam. 2024-ben fontos változások tapasztalhatók ezen a piacon, jelentősen csökkenhet a forgalomban lévő sorozatok száma és hamarosan elindulhat a csereaukciós rendszer.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×