Magyarországon jelenleg háromféle eszközzel, traffipaxszal, traffiboxszal, valamint a VÉDA-rendszerrel mérik, hogy a közlekedők betartják-e a sebességkorlátozásokat, és a haon.hu megkereste a rendőrséget, hogy melyik milyen távolságban tudja már észlelni az autók sebességét.
Az ORFK válaszából kiderült, hogy a mobil sebességmérők a leghatékonyabbak: a rendőrség által használt, lézeres TC-108-as hatótávja öt métertől egy kilométerig terjed – ezek a készülékek mozgó autóból és háromlábú állványról egyaránt használhatóak. Hasonló paraméterekkel bírnak a FámaLézer típusú berendezések, melyek három métertől több mint egy kilométeres távolságig, akár mozgás közben is képesek rögzíteni.
A VÉDA-rendszer részét képező, radaros VidarSpeed kamerák a tartókonzoltól vagy portáltól számított 20-30 méteres útszakaszon mérik a sebességet, de a pontos távolság függ az adott útszakasz és tartókonzol kivételétől és a kamera beállításától is. A VidarSpeedet emellett rendszámtábla-felismerő technológiával is felvértezték.
A traffiboxok esetében a bennük elhelyezett ARH Cam S1 készülékek képesek mérni a sebességet – ezt helyszíntől függően 100-150 méteres távolságból teszik meg.
Megerősítette azt is az ORFK, hogy az eszközök hatékonyságát ugyan nem számottevő mértékben, de befolyásolják a látási viszonyok.