eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 5. vasárnap Adrián, Györgyi
Nyitókép: Facebook/ Karácsony Gergely

Karácsony Gergely az ingyenes M0-sról: minden jogszabályi lehetőség megvan rá

Naponta több mint 300 ezer autó érkezik Budapestre az agglomerációból, miközben sokan a fizetős M0-s miatt hajtanak át a fővároson. A főpolgármester emiatt ismét a körgyűrű ingyenessé tételét követelte, és egyebeket is elárult az InfoRádióban.

Napi 300 ezer, részben a fizetős M0-s miatt Budapestre behajtó autós miatt tiltakozik a kormánynál Karácsony Gergely főpolgármester, aki az InfoRádióban azt állította, Budapest közlekedési problémái valójában nem Budapesten jönnek létre.

"Ezt nem én állítom, hanem a kormány által hivatalosan, még a parlamenti választások előtt elfogadott elővárosi fejlesztési stratégia állapítja meg. Budapesten minden második megtett kilométer az agglomerációból érkező autóé. Az agglomeráció össze van nőve a fővárossal, ami persze lehetőség is, de olyan feladatokat generál, amelyeket közösen kell megoldanunk" – mondta a városvezető.

Kiemelte, Budapesten belül viszonylag jó a közösségi közlekedés színvonala, de az agglomeráció és a város között már "vannak problémák", az elkerülő sugárutak nem mindig elérhetők, az M0-s autóút nincs befejezve, mégis fizetős, így nem elég vonzó.

"Van egy paradox helyzet, hogy a kormány nem támogatja a dugódíj bevezetését, egyébként a fővárosi önkormányzatban is vannak viták, hogy ez helyes-e, de ma jogszabály tiltja, hogy a város adót szedjen attól, aki a városon keresztül szeretne autózni, viszont fizetős az M0-s jelentős része. Tehát fizetni kell azért, hogy valaki elkerülje a várost, miközben nyilván fordítva kéne lennie" – világított rá.

Szerinte minden jogszabályi lehetőség megvan arra, hogy az autópálya-bevezetőkkel együtt a körgyűrűt is ingyenessé tegyék, a kormány már felhatalmazta Rogán Antal tárcáját, hogy döntsön a fizetős sztrádaszakaszokról.

"Azt gondolom, ez az államnak egy minimális bevételkiesés, viszont nagyon nagy ösztönzés arra, hogy az autósok ne menjenek keresztül a városon" – mondta a főpolgármester.

Beszélt Karácsony Gergely a közlekedésszervezés egészéről is.

"Ne ugyanazt az autóforgalmat tologassuk ide-oda, hanem próbáljunk olyan stratégiát kidolgozni, amelyben kisebb az autóforgalom. Természetesen autóforgalom minden városban van, és jól is van ez így, de azt fontos látni, hogy a Tarlós István főpolgármester alatt készült mobilitási terv is nagyjából felére csökkentette volna az autóforgalmat. Ma 40 százalék ezt akarná 20 százalékkal csökkenteni, és 50 százalék közösségi közlekedéssel kiszolgálni a városi közlekedést. Tehát itt engedni, ott visszafogni a forgalmat nyilván egy helyes eszköz, de az

alapvető stratégiai cél, hogy kevesebb embernek kelljen autózni.

Ezenkívül nyilván az elkerülő utak kapacitását kell bővíteni; a Hungária körút még bővíthető, de az M0-s jelentené az igazi megoldást, annak az ingyenessé tétele és körbevezetése."

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Nagyon fontos területet veszíthetnek az ukránok, kiszivárgott Trump súlyos terve - Ukrajnai háborús híreink vasárnap

Nagyon fontos területet veszíthetnek az ukránok, kiszivárgott Trump súlyos terve - Ukrajnai háborús híreink vasárnap

Szombaton kiderült, hogy Donald Trump újbóli megválasztása esetén a NATO-tagállamokat arra kényszerítené, hogy védelmi kiadásaikat a GDP 3 százalékára emeljék, reagálva ezzel az Oroszország és Kína jelentette fenyegetésekre, miközben az Ukrajnának nyújtott támogatást nem számítaná bele ebbe a keretbe. Eközben a G7 országok vezetői tárgyalásokat folytatnak egy olyan javaslatról, amelynek értelmében Ukrajnának 50 milliárd dollár értékű segélyt nyújtanak, amit az Európában befagyasztott orosz vagyonból származó nyereségből finanszíroznának. Cikkünk folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×