eur:
393.46
usd:
366.96
bux:
0
2024. április 25. csütörtök Márk

Sok a kérdőjel a budapesti dugódíj körül

A fővárosi dugódíj bevezetésének határideje 2016 vége, 2017 eleje - tájékoztatta az InfoRádiót a Városháza. Azt továbbra sem sikerült megtudni, hogy az Európai Bizottság hányszor és miért adott haladékot a dugódíj bevezetésére, ami a 4-es metró uniós támogatásának egyik feltétele volt, és az első megállapodás szerint már két éve alkalmazni kellene.

Tarlós István 2012 áprilisában azt mondta, hogy 2013-ban "szeretnék bevezetni" a dugódíjat Budapesten. Három hónappal később viszont az Országgyűlés elutasította az erről szóló törvénymódosítást. A főpolgármester akkor arra utalt, hogy ez csak elodázza az elkerülhetetlent. Azt mondta: "Van egy rossz hírem: dugódíj akkor is lesz, mert Demszky Gábor (Tarlós hivatali elődje - a szerk.) ezt elintézte a városnak."

Az InfoRádió másfél hete kéri a Városházától az Európai Bizottság dugódíjra vonatkozó határozatát, de nem kaptuk meg, és indoklás sem érkezett arra, hogy miért nem publikus ez az irat. A brüsszeli testület magyarországi képviselete viszont azonnal elküldte azt a 2009-es dokumentumot, amiből kiderül, hogy az unió egyebek mellett a dugódíj bevezetéséhez kötötte a 4-es metró támogatását, a módját és mértékét azonban nem határozta meg.

Azóta viszont eltelt majdnem három év, és a dugódíjat még mindig nem vezették be. A Városháza Kommunikációs Igazgatósága arról tájékoztatta az InfoRádiót, hogy a BKV és a BKK már dolgozik a zónahatárok kijelölésén. Az Index szerint ezek a Nagykorút, vagy a Kiskörút, vagy a Hungária körút vonalában húzódnak majd. Ennél többet azonban nem lehet tudni - azt sem, hogy hogy szóba kerülhet-e az útdíjhoz hasonló, egyszerű matricás megoldás a dugódíj bevezetésénél.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ azóta már leváltott vezérigazgatója 2012-ben még egy kamerás rendszer tervéről beszélt.

A Városháza Kommunikációs Igazgatóságának legutolsó válasza szerint a dugódíj bevezetésének határideje 2016 vége, 2017 eleje. Ezt azt jelenti, hogy az Európai Bizottság legalább egyszer, de az is lehet, hogy kétszer már haladékot adott a dugódíj bevezetésére. Az erről szóló határozatokat azonban egyelőre sem a Városháza, sem a brüsszeli testület magyarországi képviselete nem bocsátotta az InfoRádió rendelkezésére.

Az Európai Bizottság első, már említett, 2009-es szűkszavú határozata alapján egyébként nemcsak a dugódíj bevezetése, hanem a P+R parkolók építése is a 4-es metró uniós támogatásának feltétele volt. Brüsszel ezektől az intézkedésektől várja, hogy az autósok átszokjanak az új metróra.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Elemző: az ellenzék erőre kapott, és kezdi elhinni, hogy nem legyőzhetetlen Erdogan

Elemző: az ellenzék erőre kapott, és kezdi elhinni, hogy nem legyőzhetetlen Erdogan

Recep Tayyip Erdogan pártjának veresége a helyhatósági választásokon elsősorban a rossz török gazdasági helyzet következménye – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézetének tudományos munkatársa. Pénzváltó Nikolett arról is beszélt, hogy az ellenzék jelentős visszaigazolást kapott arra, hogy lehet esélye a győzelemre a következő államfőválasztáson.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×