"2015 január elsejét követően azokon az útszakaszokon, amelyek alternatívát jelentenek az újonnan fizetőssé vált utaknak, csaknem 30 százalékkal is megnőtt bizonyos napokon a forgalom, de átlagosan január hónapban 12-15 százalék körüli forgalomnövekedéssel, valamint a menetidő hosszabbodásával kellett számolni ezeken a szakaszokon" - mondta el az InfoRádiónak a Best Way Traffic Kft ügyvezetője.
Rámutatott, hogy a legjelentősebb változások a Vác-Göd-Dunakeszi-Budapest vonalon, tehát a 2-es főúton, illetve az M1-M7 szakaszok alternatívájaként használható 1-es főúton tapasztalhatók.
"Az agglomerációból rendszeresen ingázók időben kapcsoltak és megváltották a megyei matricákat, tehát ők nem növelték a forgalmat az ingyenesen használható utakon, viszont azok a sofőrök, akik csak ritkán, időszakosan használják ezeket a szakaszokat, áttértek a nem-fizetős utakra" - tette hozzá Illés Gábor.
Jelezte, hogy minden új rendszer bevezetését követően el kell telnie egy kis időnek, amíg az utakat használók megszokják az új rendszert.
"Egyelőre az a tapasztalat, hogy egyre többen használják a fizetőssé vált szakaszokat is, hiszen sokkal gyorsabb megérkezést biztosít számukra ezeknek az utaknak az igénybe vétele" - mondta az ügyvezető.
Hanganyag: Kálló Izabella