A Budapesti Közlekedési Központ a ReggelInfo megkeresésére hangsúlyozta, hogy a Margit híd felújítása óta nem volt példa síntörésre, azt viszont elismerték, hogy helyenként már kellett javítani a síneket. A Népszabadság írt arról, hogy helyenként elreped, deformálódik a villamossín a felújított átkelőn. Sajtóértesülések szerint a nyáron akadt olyan nap, amikor négy helyen is sérült volt a sín.
A BKK közleményében azt írta, a hibák garanciális javításai folyamatosan készülnek, ezeket a Margit híd felújításával megbízott MH-2009 Konzorcium végzi, saját költségén.
A közlekedésszervező szerint a híddilatációs szerkezetek közelében - általában 1-2 méterre - a síneken is található ferde hosszanti vágással megoldott dilatációs szerkezet, ez biztosítja, hogy a hőtágulás következtében a sínszálakban ne keletkezzen mechanikai feszültség.
Arra a kérdésünkre, hogy a Margit híd felújítása óta hány esetben kellett javítani a síneket, nem kaptunk választ. A Népszabadság úgy tudja, hogy a Margit hídon - az átadása óta - négy törés keletkezett, azonban ezek nem rossz illesztésből adódó síntörések, hanem síndilatáció-törések voltak. Egy a pesti hídfőnél tavaly, egy a budai hídfőnél tavaly, egy a budai hídfőnél az idén ugyanott, és egy a szigeti lejárónál az idén.
A Budapesti Közlekedési Központ szerint minden új vasúti pályánál előfordulhat egyébként síntörés, ennek oka lehet anyaghiba, kivitelezési hiba vagy rendkívüli környezeti hatások. A körúton minden nap ellenőrzik a villamospályát, és a forgalom biztonságát veszélyeztető hibát azonnal, vagy egy napon belül javítják.







