eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

Gördülőterv készült a gyorsforgalmi utak fejlesztéséről

Elkészült a hazai gyorsforgalmi utak és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programja, amelyet a kormány 2027-ig szóló gördülőtervként fog elfogadni.

A terv négy ciklusra osztva, 2014-től 2016-ig, 2017-től 2020-ig, 2021-től 2024-ig és 2025-től 2027-ig határozza meg a fejlesztési feladatokat - mondta Ajtay Szilárd, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szakmai tanácsadója a Közlekedéstudományi Egyesület keddi fórumán, Szekszárdon.

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ honlapján közzétett program kidolgozása során 193 projektelemet vizsgáltak meg, rangsorolták az országban lévő összes gyorsforgalmi és főúthálózatot érintő igényt.

Az első ciklusban kezdődik meg az M4-es kiépítése Debrecentől az országhatárig, megteremtve a kapcsolatot az észak-erdélyi autópályához, megépítik a 44-es főutat Békéscsabáig, valamint befejezik az M43-as utat. A második ciklus tervei között szerepel a Székesfehérvárt az M5-ös autópályával összekötő M8-as gyűrű építésének elkezdése, amely az ország központi, telített zónáját tehermentesíti; az M8-as Székesfehérvár és Dunaújváros közti szakasza a harmadik szakaszban épülne meg, ugyanekkor, 2021 és 2024 között befejeződne az M4-es, valamint az M9-es út Kaposvártól az 53-as főútig tartó szakasza.

A negyedik ciklus tervei közt szerepel több autópálya egy-egy szakaszának négysávosra bővítése; így az M7-es Székesfehérvár és a Balaton közötti szakaszán, a főváros felé haladó pályatesten, valamint az M3-as és az M5-ös egy-egy részén. Az M1-es sávbővítésére már a harmadik szakaszban sor kerül. A tanácsadó ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy bár ezeknek a fejlesztéseknek korábban meg kellene történniük, a tervezők a jelenlegi sugaras úthálózat bővítése helyett az elmaradott térségek feltárását célzó projekteket részesítették előnybe.

A kormány elé kerülő gördülőterv megvalósítása a finanszírozási feltételektől függ. A minisztériumi vezetők hangoztatják, hogy a gyorsforgalmi úthálózat nem lesz hangsúlyos, és Brüsszel sem akarja a közúthálózat fejlesztését finanszírozni - tette hozzá.

Ajtay Szilárd megjegyezte: a tervezők mindenképpen szerették volna elkerülni, hogy a dunaújvárosi és a szekszárdi Duna-hídhoz hasonló helyzet jöjjön létre. A két hídon jelenleg csekély a forgalom, mivel egyik oldalán sincs jelentős gazdasági potenciál, és a hozzá vezető utak sem készültek el - mondta a tanácsadó.

Címlapról ajánljuk
Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Anyagi szempontból is fontos az ellenzéki pártoknak, hogy jól szerepeljenek az idei európai parlamenti és önkormányzati választáson, mert azzal növelik az esélyüket arra, hogy 2026-ban, az országgyűlési választáson egy százaléknál jobb eredményt érjenek el, és állami támogatásban részesüljenek. Az InfoRádióban Cservák Csaba alkotmányjogász professzor beszélt arról, hogy az állam mikor és miért támogatja a választáson elinduló pártokat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Kulcsfontosságú adat jött - Mutatjuk a tőzsdei reakciókat

Kulcsfontosságú adat jött - Mutatjuk a tőzsdei reakciókat

Határozott emelkedéssel zártak tegnap az amerikai tőzsdék, amelyet vegyes mozgások követtek Ázsiában. A tegnapi zárás után jelentett az Apple, amelynek sikerült megverni az elemzői várakozásokat és története legnagyobb sajátrészvény-vásárlását jelentette be, így az iPhone-gyártó árfolyama jelentős pluszban indította a mai napot. Délután fontos munkaerőpiaci adat érkezett az USA-ból, az amerikai foglalkoztatottak létszámának emelkedése messze elmaradt a várakozásoktól, és jócskán csökkent az előző hónaphoz képest áprilisban. A tőzsdék a nap első felében is a pozitív tartományban mozogtak, majd a munkaerőpiaci adat után begyorsult az emelkedés.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×