eur:
401.44
usd:
365.91
bux:
73411.75
2024. október 7. hétfő Amália

Befejezné a 4-es metrót Tarlós István

Be kívánják fejezni a 4-es metró építését - jelentette ki a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje az InfoRádió Aréna című műsorában. Tarlós István hozzátette: még nem tudják, hogyan lehet ezt megtenni abban az esetben, ha a szocialista-szabad demokrata városvezetés nem mondott igazat, amikor kijelentette, hogy az első szakasz befejezésére megvan a pénz.

Torzókat nem szeretnénk, az a célunk, hogy befejezzük - mondta Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában arról, kívánja-e folytatni a 4-es metró építését főpolgármesterré választása esetén. A Fidesz-KDNP jelöltje ugyanakkor hangsúlyozta, hogy egyelőre nem tudják, mekkora a tényleges forráshiány. A politikus emlékeztetett: az első metrótörvény szerint a beruházás első szakaszának megvalósítása 195 milliárd forintba került volna, míg ma az első és második szakasz költsége a 600 milliárdhoz közelít.

Bár a szocialista-szabad demokrata városvezetés állítja, hogy az első szakasz befejezésére megvan a fedezet, Tarlós Istvánék számításai szerint százmilliárdos nagyságrendű összeg hiányzik, és ebben még nincs benne az Alstommal kötött szerződés felbontása után várható per költsége, alagútépítők 35 milliárd forintos többletkövetelése, valamint azt sem tudják, milyen pluszmunkákat kell még elvégezni.

"Pontos képet csak akkor kapunk majd, ha a titokszobák után a szekrények is megnyílnak a Városházán" - jelentette ki a főpolgármester-jelölt, aki szerint, ha megválasztják, neki és csapatának fejest kell ugrania a gödörbe. "Most ember nincs, aki meg tudná mondani, mekkora forráshiánnyal küzd a 4-es metró, és hogy milyen nagyságrendű kötelezettségvállalások következhetnek a perekből" - tette hozzá.

Tarlós István megjegyezte: komoly viták folytak arról, hogy politikai háttere van-e a metróépítés hátráltatásának, ám kiderült, hogy nem erről van szó. Hanem arról, hogy egy rosszul előkészített, bizonytalan pénzügyi alapú beruházást kezdett meg a koalíciós városvezetés.

A politikus felvetette: kutatni már nem érdemes, de jó lenne tudni, hogy Demszky Gáborék tizenöt évvel ezelőtt miért nem engedték, hogy a 4-es metró az orosz államadósság terhére épüljön meg. Igaz - fűzte hozzá -, akkor az oroszok ültek volna a kasszán, ami megnehezíthette volna bizonyos elképzelések megvalósítását.

Hanganyag: Exterde Tibor

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×