Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Balaton, 1999 július 10. A balatoni nyár. Balatonon júliusban vette kezdetét a főszezon. A képen: a Badacsony hegység. Mti Fotó: H. Szabó Sándor
Nyitókép: H. Szabó Sándor

Elképesztő adatok jöttek a balatoni pénzekről

A közvetlen Balaton-parti településeknek kiosztott uniós források több mint kétharmadát (27,1 milliárd forintot) az északi parti települések nyerték el, azaz alig egyharmada (12,1 milliárd forintot) jutott eddig a déli partiaknak - derül ki a Portfolio vizsgálatából.

Azt vizsgálták, hogy a 2014-2020-as ciklusban az egész Magyarországon elosztott EU-pénzek kb. 3%-a, 280 milliárd forint pontosan milyen célokra is megy el. Összesen 251 projektet azonosítottak, amelyek közvetlenül Balaton-parti településeken valósulnak meg.

Az derült ki, hogy

a közvetlen Balaton-parti településeknek kiosztott uniós források több mint kétharmadát (27,1 milliárd forintot) az északi parti települések nyerték el,

azaz alig egyharmada (12,1 milliárd forintot) jutott eddig a déli partiaknak.

Teljesen megfordul azonban a kép, ha a part közelében zajló nagy EU-s közlekedésfejlesztéseket is bevesszük a képbe - írja átfogó elemzésében a gazdasági hírportál. Az elemzés szerint ugyanis így már az összesen kiosztott 280 milliárdnak a négyötöde (224,5 milliárd forint) ömlik a déli partra és csak egyötöde (55,6 milliárd) az északira.

Az adatokból az is kiderül, hogy messze a legtöbb pénzt Balatonföldvár "húzza be", majd Keszthely és Badacsonytomaj következik, míg a Balaton "fővárosának" mondott Siófok a negyedik helyre szorult.

Közvetlenül strandfejlesztésre mindössze 1,2 milliárd forintot költenek egész Balaton-szerte EU-s pénzből, de ennek többszörösét közlekedési, közszolgáltatási és közösségfejlesztési célokra.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×