Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Flickr / Riik@mctr

Nagy visszatérő a világ legjobb légitársaságainak élén

Változás az élen. A legjobb 10-be egyetlen európai cég fért be. A fapadosokat is rangsorolták.

A Singapore Airlines nyerte el a világ legjobb légitársasága címet - a légiipar Oscar-díját, a Skytrax légiközlekedési elemzőcég rangsorának első helyét.

A világ több mint 60 pontjára direkt járatokat közlekedtető légicégnek ez hatalmas siker, ugyanis legutóbb 2008-ban állt a neves lista élén. Most a tavalyi győztest, a Qatar Airways előzte meg, a Skytrax-lista harmadik helyére az ANA All Nippon Airways japán légitársaság került.

A top10-be egyetlen európai légitársaság került: a Lufthansa a 7. helyen végzett.

A Singapore sikere az közel-keleti versenytársaikkal szemben korábban alul maradó ázsiai légitársaságok "feltámadásának" jele lehet. Yeoh Phee Teik, a légitársaság ügyfél-elégedettségért felelős alelnöke szerint győzelmük kulcsa a termékfejlesztés, valamint a közép- és hosszútávú flottájuk megújítása volt.

A top10

1. Singapore Airlines
2. Qatar Airways
3. ANA All Nippon Airways (Japán)
4. Emirates
5. EVA Air (Taiwan)
6. Cathay Pacific (Hongkong)
7. Lufthansa (Németország)
8. Hainan Airlines (Kína)
9. Garuda Indonesia
10. Thai Airways

A Swiss a 12., az Austrian a 16., a Turkish a 18., a KLM a 19., az Aeroflot a 23., az Air France a 25. helyen végzett. Az EasyJetet a 43., a Ryanairt a 64 pozícióra sorolták be. A teljes lista itt olvasható.

A legjobb diszkont légitársaságok

  • Európa -- Norwegian
  • Dél-Amerika -- Sky Airline
  • Észak-Amerika -- WestJet
  • Közel-Kelet -- Flynas
  • Afrika -- Mango
  • Ausztrália & Csendes-óceáni térség -- Jetstar Airways
  • Ázsia -- AirAsia
  • Közép-Ázsia / India -- Indigo
  • Kína -- West Air

Érdekesség - bár talán nem meglepetés -, hogy az idei labdarúgó-világbajnokságon lelkesen takarító japánok légitársasága, az ANA All Nippon kapta a legtisztább kabinért járó elismerést.

A szingapúri légitársaság kapta a lista első helyén felül a legjobb első osztály, a legjobb ázsiai légi társaság, valamint a legjobb első osztályú ülés díját is.

Ezúttal a második helyre szorult katar légitársasága, amely 2017 előtt háromszor (2011, 2012, 2015) is a dobogó legfelső fokán végzett, ám nem távoztak üres kézzel: övék lett a legjobb business osztály, a legjobb közel-keleti légitársaság, valamint a legjobb business osztályú székért járó elismerés.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×