Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Kátyúzási munkálatokat végeznek az M1-es autópályán, Bicske közelében 2018. január 10-én. A munkálatok ideje alatt a forgalom felváltva a külső, belső és leálló sávban halad.
Nyitókép: MTI/Bodnár Boglárka

Kátyúsorrend: ezek voltak a legrosszabb utak ezen a télen

A Magyar Közút elárulta, hol öntötte a legtöbb aszfaltot az úthibákba.

A téli időszakban a csapadék az út burkolatba bejutva a fagyási-olvadási ciklusok hatására szétfeszítheti az aszfaltot, emiatt alakulnak ki burkolathibák. Az idei tél változékony időjárása „kedvezett” a kátyúk kialakulásának. A Vezess rákérdezett, hogy áll idán a kátyúzás a Magyar Közútnál, ahol a téli útüzemeltetési időszak november 10-én indult, és múlt csütörtökön, azaz március 4-én zárult.

A téli időszakban a burkolathibák kijavítására korlátozottan van lehetőség, ilyenkor ugyanis zárva tartanak a melegaszfalt-keverő telepek, csak ideiglenes, hidegaszfaltos javításokat tudnak végezni, ha kedvező, azaz száraz az időjárás, a hőmérséklet pedig 0 fok feletti.

A Magyar Közút télen is az utak úthálózati szerepe alapján végzi a kátyúzást, vagyis a forgalmasabb útszakaszokon található hibák javítása élvez elsőbbséget, elsőként mindig a gyorsforgalmi és főutak, majd a kevésbé forgalmas, 4-5 számjegyű mellékutak, végül a bekötőutak következnek. A balesetveszélyes kátyúk megszüntetését haladéktalanul meg kell kezdeni, ám a kevésbé súlyos hibákat az éves karbantartási terv alapján javítják ki.

A Magyar Közút nem a burkolathibák számát regisztrálja, hanem a javítási munkák során felhasznált anyagmennyiségeket. A 2020-2021-es téli időszakban nagyjából 29 ezer tonna meleg aszfaltot és csaknem 7000 tonna hideg aszfaltot használtak fel a javítási munkák során az összesen 32 ezer kilométeres hálózaton.

A legproblémásabb utak ezen a télen, ahol a legtöbb aszfaltot használták fel:

  • a Pécs melletti 56308-as
  • a sajóecsegi (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) 2618-as
  • az abonyi (Bács-Kiskun megye) 46315-ös,
  • a Tarcalt Nyíregyházával összekötő 38-as

Az alábbiakból kiderül, megyék szerint hogyan oszlott el a 36 ezer tonnás aszfaltfelhasználás a Magyar Közút kezelésébe tartozó úthálózaton,.

  • Baranya 10 százalék
  • Bács-Kiskun 3
  • Békés 3
  • Borsod-Abaúj-Zemplén 15
  • Csongrád-Csanád 2
  • Fejér 1
  • Győr-Moson-Sopron 7
  • Hajdú-Bihar 1
  • Heves 2
  • Jász-Nagykun-Szolnok 2
  • Komárom-Esztergom 4
  • Nógrád 1
  • Pest 11
  • Somogy 7
  • Szabolcs-Szatmár-Bereg 7
  • Tolna 0
  • Veszprém 13
  • Vas 7
  • Zala 4

A 2019-2020-as tél időszakban 16 ezer, a 2018-2019-es télen 17 ezer tonna aszfaltot használtak fel, ehhez képest igen jelentős előrelépés a mostani, összesen 36 ezer tonnás szám. Vagyis több kátyút javítottak ki.

Az idei évben mintegy 143 ezer tonna aszfalt felhasználását tervezi az MK. Ez a lokális javítási munkákon túl magában foglalja a teljes körű felújítási munkák országos, akár több éven át tartó programokban történő elvégzését is.

Címlapról ajánljuk

Fontos Duna-hidat zárnak le vasárnap fél 9-től fél napon át

A Pentele híd (M8-as autópálya) felújítási munkálatainak részeként a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ismét forgalomkorlátozásokat jelentett be. Vasárnap és december 13-án, jövő szombaton lesznek teljes és részleges lezárások.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek  farkasszemet

Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek farkasszemet

Egyre hangosabban szólnak a harci dobok a Távol-Keleten, a világnak szinte minden napra jut valami hír a kínai Népi Felszabadító Hadsereg (People’s Liberation Army – PLA) mozgásáról, vagy éppen legújabb fejlesztéseiről. Az utóbbi hetekben éppen Japánnal megy az acsarkodás, de a háttérben az Egyesült Államok folyamatosan erősíti a pozícióját, méghozzá nem is akárhol: a második világháború legendás helyszíneit élesztik újra, olyat is, ahonnan elindultak a bombázók 1945 augusztusában a Japán elleni atomcsapáshoz. A terv világos stratégiát vázol fel, amely arra figyelmezteti a teljes térséget, hogy egyre élénkebben éri őket a háború közelgő szele.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×