Infostart.hu
eur:
385.47
usd:
328.12
bux:
109761.83
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Engineer hand using tablet with machine real time monitoring system software. Automation robot arm machine in smart factory automotive industrial Industry 4th iot , digital manufacturing operation.
Nyitókép: Zapp2Photo/Getty Images

Újabb pofon a német autógyártóknak: már világelső Kína

Az első negyedévben Kína már megelőzte az auexportban Japánt és Németországot is a globális piacon. És ez még csak a kezdet.

Immár nem újdonság, hogy válságban a német autópiac: sok az autó és kevés a vevő. A leghíresebb gyártók most a legkülönbözőbb trükkökkel igyekeznek a vásárlókat visszacsábítani. A feladat nem könnyű, mert a legtekintélyesebb európai gyártók újabb kihívás előtt állnak. A legfrissebb adatok szerint ugyanis a kínai autók immár komoly vetélytársak az európai, illetve a világpiacon.

A müncheni székhelyű AlixPartners GmbH vállalati tanácsadó cég szerint a kínai gyártók idén első ízben az export terén világbajnokok lesznek. A cég becslését az első negyedév már megerősítette,

Kína ugyanis 1,07 millió gépkocsit exportált, megelőzve az eddigi listavezető Japánt, valamint Németországot is.

Ugyanebben az időszakban Japán 954 ezer, míg Németország 840 ezer autót exportált, a negyedik helyen álló Dél-Korea pedig 750 ezret.

Kína egyidejűleg gyártói helyszín, értékesítési piac és exportőr. "Ennek alapján pedig a legjobb úton halad afelé, hogy autóipari szuperhatalommá váljon" – hangsúlyozta a cég ágazati szakértője.

Az AlixPartners előrejelzése szerint idén mintegy 20,5 millió gépkocsit értékesíthetnek, és ezeknek több minta fele, 10,5 millió Kínából származhat. A kínai gyártók az elektromos autóknál is megvetették a lábukat a világpiacon, Ennek következménye, hogy az európai autógyártók ezen a téren is egyre nagyobb nyomás alá kerülnek a hazai piacokon.

A tanulmány szerint a globális autópiac ismét erősödik ugyan, de a vártnál jóval lassabb ütemben. A hajtóerőt az Egyesült Államok jelenti. Az értékesítési adatok Európában hosszabb távon is több mint 15 százalékkal maradnak el a koronavírus-járvány előtti értékektől – tűnt ki a Der Spiegel által ismertetett előrejelzésből.

A cég szakértői utaltak arra is, hogy elmúltak azok az idők, amikor világhírű német autógyártók még rekordméretű nyereségre tehettek szert. A renyhe világpiacon, amelyen ugyanakkor egyre erőteljesebb a verseny, növekszik a nyomás a nyereség érdekében.

Az elektromos autók értékesítése terén sem lehet gyors emelkedéssel számolni, a szakértők szerint ugyanis az elkövetkező három-öt évben az akkumulátorköltségek lassan csökkennek. A kínai autók iránti kereslet miatt növekedtek a nyersanyagköltségek is, és aligha térnek vissza a Covid-járvány előtti szintre.

A téma részleteiről, az európai autóipar helyzetéről itt hallgathat/nézhet meg további érdekes részleteket:

Címlapról ajánljuk
Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.

Döntött az EU: kiderült, mi lesz a benzines és dízel autókkal 2035 után

Stéphane Séjourné iparpolitikáért felelős uniós biztos hangsúlyozta: az EU klímacéljai változatlanok maradnak. Mint mondta, az Európai Bizottság „pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést” választott, amely egyúttal „életmentő” lehet az európai autóipar számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Vegyesen zárt Amerika

Vegyesen zárt Amerika

Ázsiában nagy esést láthattunk ma a tőzsdéken, Európában is bizonytalan hangulatban zajlik a kereskedés: elsősorban a védelmi részvényeket ütik a befektetők, miután tegnap lezárult a berlini békecsúcs, mely során Ukrajna, Európa és az Egyesült Államok vezetői, diplomatái tárgyaltak arról, milyen módon lehetne lezárni a 2014 óta tomboló orosz-ukrán háborút. Erre reagálva nagy esésben van A Brent olaj ára, már 2021 eleje óta nem látott szitnen van a jegyzés. Eközben a magyar tőzsde felülteljesít, ráadásul izgalmakból sincs hiány, hiszen nagyot ralizik a 4iG árfolyama miután kiderült, hogy Washingtonban folytat magas szintű tárgyalásokat Jászai Gellért, a 4iG Csoport elnöke. Amerikában kisebb esést jeleznek az indexek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×