eur:
393.01
usd:
366.42
bux:
0
2024. április 26. péntek Ervin

Nem vicc: vegyen villamost!

Online árverésen értékesíti Tatra villamosait a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. Az 1986 és 1990 között gyártott, 30 méteres, 38 tonnás járművek majdnem 300 embert szállítanak egyszerre, számlálójuk 1-1,5 millió kilométert mutat, de a mai napig kiemelkedően megbízhatók.

A most kalapács alá kerülőkhöz hasonló, Tatra KT8D5-ös, kétirányú szerelvények Miskolcon kívül több cseh városban, valamint Kassán, Phenjanban, Szarajevóban, Moszkvában, Volgográdon és Strausberg-ben is szolgáltak, vagy szolgálnak a mai napig, akár aktív, akár tartalékállományban, nem egyet modernizáltak közülük – ismertette a piaci lehetőséget az árverést szervező Intergavel Kft. vezetője.

Kocsis Csaba hozzátette, emiatt nem lenne meglepő, ha a villamosokat egy külföldről licitáló vinné el, és ott folytatnák pályafutásukat. Ugyanakkor ismerten megbízható típusokról van szó, amelyek tartalékként, különösen a kedvező kikiáltási ár ismeretében akár a magyar nagyvárosok közlekedési cégeinek figyelmét is felkelthetik.

Az sem kivételes, hogy a villamoskocsikat  vendéglátó egységnek, gyerekjátszóháznak rendezik be vagy más, a korábbitól eltérő funkciót találnak számukra.

Bár a villamos az árverési vállalkozás életében sem mindennapos tétel, sok szempontból ugyanolyan ipari eszköz, mint egy eszterga vagy targonca; használtan is van értéke, ezért a másodkereskedelmére is sok példa van. Ami újdonság, az inkább az online árverés rendszere, ilyen formában Magyarországon még nem kínáltak kötöttpályás közlekedési eszközt. Ugyanakkor a kereskedelem világa egyre erősebben használja az online lehetőségeket, és ez alól az ipari eszközök sem kivételek – zárta a szakember.

Címlapról ajánljuk

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

Az elmúlt években újra emelkedett a Diszkont Kincstárjegyek (DKJ) aránya a magyar adósságfinanszírozáson belül, azt követően, hogy 2015-2021 között jelentősen visszaesett az állományuk. A Diszkont Kincstárjegy fontos likviditáskezelési eszköz, ezzel tudja ugyanis a finanszírozási igény rövidtávú ingadozását simítani az állam. 2024-ben fontos változások tapasztalhatók ezen a piacon, jelentősen csökkenhet a forgalomban lévő sorozatok száma és hamarosan elindulhat a csereaukciós rendszer.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×