Infostart.hu
eur:
388.41
usd:
330.52
bux:
110579.18
2025. december 22. hétfő Zénó
Nyitókép: Facebook/Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Biztonságuk a mi kezünkben is van – munkavégzés közben elhunyt közutas dolgozókra emlékeztek

2000 óta huszonkét közutas alkalmazott halt meg a figyelmetlenül közlekedő autósok miatt. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatóságának elnöke az InfoRádióban elmondta: sokszor előfordul, hogy a sofőrök nem a vezetésre koncentrálnak, nem veszik figyelembe a figyelmeztető táblákat vagy átlépik a sebességhatárt, amivel a munkások életét veszélyeztetik.

Az elmúlt huszonnégy évben a figyelmetlen autósok miatt huszonkét közutas dolgozó halt meg munkavégzés közben. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatóságának elnöke az InfoRádióban elmondta: idén márciusban is elvesztették az egyik munkatársukat egy ilyen balesetben. Pap Tibor a nyírbátori mérnökség dolgozója volt. Egy terelés során egy kisbusz áttért a lezárt sávba, és elütötte az 55 éves édesapát. A mentősök megpróbálták újraéleszteni a helyszínen, de nem jártak sikerrel.

Bartal Tamás hozzátette: szinte minden évben előfordulnak hasonló, halálos kimenetelű balesetek. Mint fogalmazott, a legnagyobb probléma, hogy

a sofőrök sok esetben nem az útra és a vezetésre koncentrálnak, nem veszik figyelembe a terelésre figyelmeztető táblákat vagy a megengedett sebességnél jóval gyorsabban haladnak.

Többször volt rá példa, hogy az autósok nem tudtak időben reagálni és fékezni, későn észlelték, hogy bajt okoztak.

„A Magyar Közút mindent megtesz annak érdekében, hogy a dolgozói és a munkaterületek időben és jól láthatók legyenek” – hangsúlyozta az igazgatósági elnök.

Kiemelte az energiaelnyelővel felszerelt teherautók szerepét, amelyek csak egyszer használható eszközök, de rendkívül hasznosak. Ha valaki belehajt egy ilyen energiaelnyelőbe, az harmonikaszerűen összecsukódik, többször viszont már nem lehet alkalmazni. Ezek a munkagépek a Magyar Közút dolgozóinak a testi épségét védik. Bartal Tamás tájékoztatása szerint az elmúlt öt évben 58 esetben léptek működésbe energiaelnyelők.

A Magyar Közút Európában egyedülálló módon olyan önlerakó és felszedő előjelző rendszereket honosított meg hazánkban, amelyekkel a kamionok fölé is ki tudják nyújtani a figyelmeztető jelzéseket. A monitoros rendszer nagy előnye, hogy mozgatható egyik helyszínről a másikra.

Ezekkel az eszközökkel a terelésre, az útszűkületre vagy a sebességkorlátozásra vonatkozó jelzéseket lehet közvetíteni az autósoknak.

Bartal Tamás szerint nagyon hasznos ez a rendszer is, mert nagyon messziről is könnyen felismerhetők és láthatók a jelzések, így időben értesülhetnek a sofőrök a veszélyekről, balesetekről.

A Magyar Közút a napokban a munkavégzés közben balesetben elhunyt dolgozóira emlékezve és az autósok jobb odafigyelését kérve huszonkét járműből álló konvojt indított el dunakeszi mérnökségéről. Mindegyik jármű egy-egy munkaterületen elhunyt közutas dolgozó nevét viselte, ezzel is tisztelegve emlékük előtt.

A társaság 2018 tavaszán határozta el, hogy a fizikai, technikai védelem mellett kommunikációs kampányt indít Biztonságunk az Ön kezében van! címmel. Ekkor hunyt el 35 éves korában Jobbágy Krisztián, akit egy jobbról, a leállósávon előző kamion gázolt el az M0-s autóúton. Kollégái, hogy emlékét életben tartsák, a héten emlékművet állítottak a tiszteletére Dunakeszin.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×