Az M3-as metró középső szakaszán a Swietelsky Építő Kft. hét megállót vett át a beruházó BKV Zrt.-től munkaterületként.
Az Arany János utcai állomáson a bontási munkák nagymértékben előre haladtak, már 90 százalékban elvégezték a feladatokat. Az összes fémlemez burkolatot eltávolították, valamint a tűzoltáshoz szükséges vízkészletet tartalmazó rendszert. Az elektromos munkálatok során beszereltek egy új trafót, illetve szerelés alatt áll két új kapcsolóberendezés is, amelyek a végleges áramellátást biztosítják majd. A festési munkákat megelőző takarítási feladatok elkezdődtek, ennek megfelelően a jobboldali kábelalagút festése elindulhatott – írja a magyarepitok.hu.
A Ferenciek terén jelenleg a régi elektromos és gépészeti nyomvonalak bontása folyik, emellett megkezdődött az új nyomvonalak kiépítése. Az állomási diszpécser helyiség teljesen megújul. Mindhárom mozgólépcsőt elbontották már, az új mozgólépcsők és a ferdelift tartószerkezeti kialakítása miatt pedig a régi gépalapok bontását végzik. A peronburkolatokat is szétszedték, és a bontott anyagokat elszállították a munkaterületről. Kizárólag a vágányzári időszakban végezhetik a szakemberek a vágányzóna álmennyezeti és oldalfali burkolatának bontását.
A Corvin-negyed állomás bontási munkái a végéhez közelednek, és ezzel párhuzamosan a főszellőzőben és a lejtaknában megkezdődtek a szerkezetépítési munkák. A vágányzónában itt már nem találkozhatunk régi burkolatokkal. A kábelalagutakban megkezdődött a festési feladatokat megelőző felületek tisztítása a portól, illetve az ilyenkor elengedhetetlen felületkezelés. A gépészeti nyomvonalak kiépítése mellett az azbesztmentesítés is folyamatban van már. A peronszint megközelíthetőségének érdekében a mozgólépcsőket kiváltandó, ideiglenes állványlépcsőt építettek. A negyedik mozgólépcső bontása pedig március elejével elkezdődött.
A Klinikák metróállomáson megkezdték a bontási munkálatokat, zajlik a peronszinten a kő padlóburkolat bontása, de a felszíni épületet már megszabadították külső kőburkolatától.