eur:
393
usd:
366.3
bux:
66129.26
2024. április 26. péntek Ervin
Nem engednek az áremelésből a taxisok

Nem engednek az áremelésből a taxisok

A taxisok ismételten a tarfiaemelésre tettek javaslatot a fővárossal folytatott szerdai egyezetésen, amelyen rögzítették, hogy a későbbiekben a taxisok költségcsökkentését célzó javaslatot dolgoznak ki - közölte Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes.

A fővárosi taxirendelet módosításáról széleskörű egyeztetés zajlott le a taxisokkal, amelynek keretében - az Európai Taxis Egyesület kivételével és a Budapest Taxi részbeni egyetértésével - a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) képviselői egybehangzóan,

ismételten tarfiaemelésre tettek javaslatot.

Szeneczey Balázs közölte azt is, hogy a taxikon elhelyezhető reklámok engedélyezése ügyében a főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti, és nem kíván változtatni rajta. Az elképzelést az Európai Taxis Egyesület fogalmazta meg, a szervezet szerint a taxikon a reklám elhelyezése kiválthatja a tarifaemelést, mivel azzal plusz bevételhez juthatnak a fuvarozók.

Szeneczey Balázs a közleményében megismételte: a fővárosnak nem célja a tarifaemelés, de nem fogja meggátolni, ha a taxisok egyértelmű többsége egyetért a módjával, a mértékével, és azt a BKIK-val közösen kezdeményezik.

Az Európai Taxis Egyesület azt is közölte, hogy a taxisszervezetek egyhangúlag úgy látják, a Budapest Airport nem tartja be a taxisrendeletet. Ezért szerintük a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) fel kell szólítania a szabályok betartására a repülőtér üzemeltetőjét, így az érkezési oldal fedett részén minden taxinak biztosítható lenne az utasok elérése.

Szeneczey Balázs azt közölte, hogy a BA Zrt. magánterületén működő taxidroszt státuszának megváltoztatására a fővárosnak nincs hatásköre, annak a használata tőlük független, pályázati úton elnyert vagyon értékű jog - írta a főpolgármester-helyettes. Hozzátette: hogy a repülőteret más taxisok milyen feltételekkel használhatják, azt a BKK, a Budapest Közút és a BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza. A megállapodás módosításának lehetőségét, ha lesz erre vonatkozó egységes javaslat, természetesen megvizsgálják – írta.

Az MTI megkereste a Liszt Ferenc-repülőtér üzemeltetőjét. Hardy Mihály kommunikációs igazgató azt közölte, hogy a Budapest Airport minden szempontból betartja és lehetőségeihez képest betartatja a budapesti taxisrendeletet. A repülőtér teljes mértékben elégedett a jelenlegi taxitársaság szolgáltató tevékenységével. Megbízható és magas színvonalú kiszolgálást, minőségi garanciákat nyújt az utasok és a repülőtér számára - közölte. A telefonon előrendelt egyéb taxik számára továbbra is hozzáférhető a repülőtér külső járdaszigete a 2A és a 2B terminál előtt is. Ezen a gyakorlaton a Budapest Airport az utasok érdekében nem kíván változtatni - olvasható a közleményben.

Címlapról ajánljuk
Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Ha áprilisban tartották volna az európai parlamenti választást Szlovákiában, akkor azt az ellenzéki Progresszív Szlovákia nyerte volna a szavazatok 27 százalékával. A hármas kormánykoalíció két pártja, a Smer és a Hlas 15, ill. 14 százalékot ért volna el – derült ki a legfrissebb közvéleménykutatás eredményeiből. A felmérés szerint a Magyar Szövetségnek is sikerülne egy képviselőt kijuttatnia Brüsszelbe.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×