Ez egy komplett projekt, a munkavégzés érinti az M3-as, az M5-ös és az M7-es autópályát is - mondta Marczin Bence, a Magyar Közút Zrt szóvivője az InfoRádiónak. Az M3-as autópályán egy hosszabb szakaszon, a 10-es és a 35-ös kilométerszelvények között, az M5-ös autópályán a 13-as és a 18-as kilométerszelvények között, míg az M7-es autópályán a 12-es és 18-as kilométerszelvények között zajlik a munkavégzés.
A munka a Közlekedés Operatív Program keretében valósul meg, közel nettó 10 és fél milliárd forintból.
A szalagkorlátok betonelemre cserélésének oka, hogy a szalagkorlátok relatív védelmet biztosítanak, és ezt a védelmet szeretnénk tovább növelni a betonterelő elemekkel. A gyorsforgalmi utak egy tipikus balesete a pályaelhagyásos baleset. Különösen súlyos következményekkel jár abban az esetben, ha például egy teherautó átszakítja a szalagkorlátot, és a szembejövő gépjárművel frontálisan ütközik. Ezeknek a baleseteknek a számát lehet csökkenteni a betonterelő elemekkel.
A munkavégzésnek várhatóan november végére kell befejeződniük. Az M3-as autópályán 25 kilométer hosszan épül, az M5-ös autópályán 4 és fél kilométer hosszan, míg az M7-es autópályán 6 kilométer hosszan épülnek a betonterelő elemek.
Hanganyag: Kálló Izabella