Az új út 2x1 sávon épül meg 5 844 m hosszúságban. A szakasz tartalmaz egy 2x52 méter nyílású Sajó-hidat és egy csomópontot autópálya felüljáróval, valamint 4 db földút csatlakozást is.
A NIF Zrt. a tervezés során kiemelt figyelmet fordított az árvízvédelemi szempontokra. A megépülő elkerülő és a kapcsolódó műtárgyak segítségével a térség teljes körű árvízvédelme biztosított lesz. A projekt keretében Arnót bevédésére a Kis-Sajó keleti oldalán teljesen körülvéve Arnótot egy gátrendszert építünk ki. A bezárt árvizek levezetésére a Csorba tó északi sarkától egészen a Sajó folyóig fog létesülni egy 4500 m hosszú, 120-160 m széles mély árok, amely elősegíti a kialakuló árvizek levezetését a Sajóba. A 2010-es árvíz legnagyobb előidézője a nyugat-kelet irányba meglévő 3.sz. főút volt, ezért ennek áthelyezését az M30 körforgalomtól a Kis-Sajó hídig úgy oldjuk meg, hogy a megépítendő árok fölé egy 130 m nyílású hidat építünk. Az árvíz megrongálta a felsőzsolcai bekötőút nagy részét és az alatta levő kis nyílású hidat, ezért a bekötő utat is átépítjük, alatta szintén egy nagy 120 m nyílású hidat létesítünk.
Eredményes közbeszerzési eljárást követően az útszakasz kivitelezése 2013 nyarán megkezdődik és 2014 év végére várhatóan befejeződik.
A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg 85 százalékos európai uniós, 15 százalékos hazai forrás segítségével. A miskolci elkerülő megépítése a 450 milliárd forint értékű infrastrukturális program része.
Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt