"A legtöbb információ és kérés a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással, ezen belül a kárrendezéssel és a bonus-malus rendszerrel kapcsolatban érkezett" - mondta Gilyén Ágnes. Emellett a lakásbiztosításokkal kapcsolatosan is érkeztek információs kérdések szép számmal.
Panaszos ügyek esetén az ügyfelek általában nem tudják elérni megfelelő időpontban a biztosítójukat, vagy nem tudnak megegyezni, ekkor közvetítő tevékenységet kérnek, ilyenkor a MABISZ mediátor szerepet vállal.
A megkeresések másik része konkrét információkérés, biztosítási lehetőségekkel vagy összehasonlító rendszerekkel kapcsolatban. Ilyen összehasonlítást nyújt például a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások esetében a MABISZ díjnavigátora, vagy a teljes költségmutató esetén a befektetéshez kötött biztosítások összehasonlítása. Szintén népszerű a lakásbiztosítási sztenderd termékvázlat nevű fogyasztóvédelmi termék.
Összességében kiegyensúlyozottan, hol a panaszos ügyek, hol az információkérések alkotják a megkeresések zömét.
Hanganyag: Kaputa Júlia





