eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 19. vasárnap Ivó, Milán
A közösségi autómegosztó szolgáltatás, a GreenGo egyik autója halad a Lánchíd utcában 2016. december 29-én. A kizárólag elektromos meghajtású autókkal a fővárosban indult, GPS-alapú szolgáltatás regisztráció után vehető igénybe. A felhasználók az okostelefonjukra telepített applikációval találhatnak leparkolt, szabad autót a közelükben. A jármű lefoglalása után gyalog kell elmenniük az autóhoz, amely csak egy PIN-kóddal indítható el. Az úti cél elérése után az autót a közlekedési szabályok betartásával bárhol le lehet állítani és ott lehet hagyni a szolgáltatási területen belül. A gépkocsikat a vállalat szakemberei töltik a városszerte ingyenesen igénybe vehető elektromos töltőállomásoknál. Az autók takarítását, szervizelését a gépkocsik márkaszervizében végzik. A szolgáltatás Budapesten jelenleg 70 autót kínál a bérlőknek.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Hozzányúlnak a közösségi autózáshoz, változnak a parkolási szabályok

A közösségi autóbérlőkkel és a konzuli védelemmel kapcsolatos szabályokat is érinti az egyes közlekedési tárgyú törvények módosítása, amelynek tárgyalását kedden folytatta le az Országgyűlés.

Nagy Bálint államtitkár a javaslat egyik fontos elemeként beszélt a közösségi autóbérlő rendszerekre vonatkozó szabályozás továbbfejlesztéséről. Felhívta a figyelmet arra, hogy egy megosztott autó 12-16 személyautót helyettesíthet, így annak használata csökkentheti a városi mobilitás káros hatásait, a közterület terhelését és a környezet szennyezését.

Elmondta, a felhasználás ösztönzése érdekében

javasolják a parkolási szabályok, a kijelölt várakozási helyek szabályozásának módosítását, továbbá a helyi lakosságnak kizárólagosan fenntartott parkolóhelyeknek és kedvezményeknek a közösségi autóbérlőkre történő kiterjesztését.

A biztosított kedvezmények alapvetően a helyi lakosokat fogják érinteni - jegyezte meg.

Az államtitkár kitért arra is, hogy a közösségi autóbérlő rendszer működtetőjének kötelezettsége lesz a szolgáltatás igénybe vevők személyes adatait és vezetési jogosultságát ellenőrizni.

Hörcsik Richárd, a Fidesz vezérszónoka azt mondta: mára a közösségi autóbérlő rendszereket mintegy 200 ezer fő használja, ezért szükséges, hogy jelenleg is működő, de csak a részben szabályozott működtetési és felhasználói keretrendszer egységes legyen.

Gurmai Zita, az MSZP vezérszónoka szerint a kormány által beterjesztett javaslatban a sok technikai módosítás mellett van egy aprónak tűnő, de súlyos beavatkozás az önkormányzati autonómiába a közösségi autóbérlő rendszerek szabályozása kapcsán.

Szerinte

a belvárosban már rövid távon is fennakadásokat eredményezhet, hogy a törvényjavaslat a jövőben lehetővé tenné a közösségi autóbérlő cégek gépkocsijai számára, hogy a helyi lakosságnak fenntartott parkolóhelyeket is igénybe vegyék.

Az önkormányzatoknak kötelességük lesz ezeket a kéréseket teljesíteni, holott éppen azért hozott létre ilyen parkolóhelyeket, hogy azokat este hat után csak a helyi lakosok használhassák - mutatott rá.

Nacsa Lőrinc, a KDNP vezérszónoka kiemelte: a közösségi autóval való parkolás szabályozásának elfogadásával kiszámíthatóbb, egyértelműbb parkolási rend alakul ki a forgalmas belvárosi részeken. Hozzátette: eddig a helyi lakosok sem parkolhattak a közösségi autómegosztó gépkocsijaival a számukra fenntartott parkolóhelyeken.

Szabadi István, a Mi Hazánk vezérszónoka úgy értékelt: egyetértenek a javaslat bizonyos módosításaival, azonban véleményük szerint az előterjesztés nem foglalkozik a valós problémákkal, hanem csak látszatintézkedéseket tartalmaz.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. május 19. 11:30
×
×
×
×