Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.92
bux:
0
2025. december 26. péntek István

E-útdíj: 36 cég érdeklődik a tender iránt

A megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer hazai kiépítésére kiírt, gyorsított közbeszerzési eljárás kapcsán eddig 36 cég jelezte részvételi szándékát. Ez a szám akár még tovább is növekedhet, hiszen a vonatkozó hirdetmény tartalmának pontosítása miatt az eredeti jelentkezési határidő október 10-re módosult - közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. A nyertes ajánlattevővel a szerződést december első felében kötik meg a tervek szerint, az új rendszer a jövő év közepétől már működhet.

Az ÁAK szeptember második felében indította el a kétfordulós tendert. A társaság erre valamennyi olyan gazdasági szereplőtől ajánlatot vár, amely a részvételi felhívásban megfogalmazott pénzügyi és műszaki alkalmassági kritériumoknak megfelel - olvasható a közleményben.

A részvételi jelentkezések értékelését követően lezárul az első forduló, az ezen túljutott cégeket a második fordulóba jutásról várhatóan október 19-én értesíti az ÁAK. a végső döntést november második felében hozhatja meg a kiíró, és a nyertes ajánlattevővel december első felében kötnek szerződést.

Az ÁAK augusztus végén piac- és helyzetfelmérést tartott a potenciális ajánlattevők körében. Ennek során a megkérdezettek mindegyike úgy nyilatkozott, hogy reális esélyét látják a 2013. július 1-jei indulási határidő betartásának.

A közbeszerzés technológia-semleges, vagyis nem részesíti előnyben a jelenleg ismert technológiai megoldások egyikét sem. Az egyik a műholdas rendszer, amelynek drága a kocsiba telepített egysége, de nem igényel - az útpálya felett - kapukat. A másik rendszer rádióhullámmal működik, ennek olcsó a felhasználói egysége, viszont kapukat kell elhelyezni az utak fölé.

Fontos kitétel, hogy az ajánlattevőknek az elektronikus útdíjrendszer teljes körű bevezetésére kell ajánlatot tenniük. Ebbe beletartozik a tervezés, a fejlesztés, a beüzemelés, a bevezetés támogatása az első évben, továbbá az infrastruktúra-támogatás 2022. október 31-ig, amely magában foglalja a díjszedést és a díjellenőrzést is.

Az e-útdíjra vonatkozó, szeptemberben született kormányhatározat alapján a rendszer tervezésének és kiépítésének, a bevezetés egyéves technikai támogatásának költségeit teljes egészében a központi költségvetés fedezi, a kiadásokat elsőként a jövő évi büdzsébe kell betervezni. E feladatokra az ÁAK szerződik a közbeszerzésen nyertes partnerrel a rögzített összeghatárt (42 milliárd forintot) meg nem haladó értékben. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az uniós források utólagos bevonásának lehetőségéről is gondoskodik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×