eur:
400.38
usd:
362.85
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga

Közel kétszáz halott Dél-Amerikában a hideg miatt

Miközben Európában tombol a nyár, Dél-Amerikában régen láttak ilyen kemény telet, mint az idei: eddig hét országban összesen 175 ember halt meg a szokatlan hideg miatt.

A helyzet Peru déli részén a legrosszabb: az Andok magasabban fekvő régióiban nem volt ritka, hogy a hőmérő higanyszála 23 fokkal nulla alá esett. Csak itt a múlt hét kezdete óta hivatalos adatok szerint 112 ember halt meg kihűlés vagy influenza következtében.

Az argentinok legutóbb tíz évvel ezelőtt tapasztalhattak hasonló ítéletidőt. Ott 16 ember fagyott halálra, további 11 a fűtési szezonban gyakrabban előforduló szénmonoxid-mérgezés áldozata lett.

A környező országokban is fagyos volt az idő: Bolíviában 18, Brazília déli részén 9, Paraguayban 5, Chilében és Uruguayban pedig 2-2 ember életét követelte a hideg. Ezen kívül Paraguayban és Brazíliában több ezer szarvasmarha elpusztult a mezőkön. Istállók nincsenek, mivel általában télen sincs túl hideg.

Bolíviában és Peruban van olyan terület, ahol a hét végéig tartó iskolai szünetet rendeltek el. A nagyobb városokban több új hajléktalanszállást nyitottak. A villany- és gázszolgáltatók egyes térségekben teljesítőképességük határán üzemelnek.

Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×