eur:
412.08
usd:
394.17
bux:
79942.94
2024. november 25. hétfő Katalin
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője (j) vezeti a mezőnyt a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Olasz Nagydíjának rajtja után a monzai versenypályán 2019. szeptember 8-án.
Nyitókép: Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője (j) vezeti a mezőnyt a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Olasz Nagydíjának rajtja után a monzai versenypályán 2019. szeptember 8-án. MTI/EPA/ANSA/Daniel Dal Zennaro

Leclerc kilenc év után vitte sikerre a Ferrarit Monzában

Charles Leclerc, a Ferrari monacói pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Olasz Nagydíjat, ezzel 2010 után először diadalmaskodott a maranellói istálló autója Monzában.

A 21 éves versenyzőnek ez pályafutása második futamgyőzelme, múlt vasárnap a Belga Nagydíjon ünnepelte karrierje első sikerét. Monzában legutóbb kilenc évvel ezelőtt, a kétszeres vb-győztes spanyol Fernando Alonsóval a volánnál aratott sikert a Ferrari.

Leclerc mögött vasárnap a finn Valtteri Bottas (Mercedes) végzett a második, a címvédő és ötszörös világbajnok brit Lewis Hamilton (Mercedes) pedig a harmadik helyen.

A rajtot a másodikként induló Hamilton kapta el a legjobban, de nem tudott a pole pozícióból startoló Leclerc elé kerülni az első kanyarban. Egy kör után Leclerc, Hamilton, Bottas volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, közben Sebastian Vettel előbb elveszítette, majd visszavette a negyedik pozíciót Nico Hülkenbergtől (Renault).

A négyszeres vb-győztes német néhány körrel később vezetői hibát követett el, megpördült, majd egészen amatőr módon, a nagy sebességgel érkező Lance Stroll (Racing Point) elé hajtott vissza a pályára. A két versenyautó összeért, Vettel Ferrariján megsérült az első vezetőszárny, amelyet ki kellett cserélni, míg Strollnak ugyan nem kellett a boxba hajtania, de számos pozíciót veszített az ütközés miatt. Percekkel később Vettel és Stroll is büntetést kapott: a német pilótának tíz másodpercet kellett eltöltenie álló helyzetben a boxban, a kanadai versenyzőt pedig boxutca-áthajtásos büntetéssel sújtották, mert úgy látták, hogy a Vettellel történt ütközés után ő sem biztonságosan hajtott vissza az aszfaltra.

A 19. körben Hamilton a második helyről a boxba hajtott kerékcserére, egy körrel később az élen álló Leclerc is így tett, és kevesebb mint egy másodpercnyi előnnyel tért vissza Hamilton elé a pályára. Két körrel később a brit címvédő megtámadta a monacóit, aki azonban nagyon határozottan, kissé agresszívan kivédte az előzési próbálkozást. Leclerc-t ezért figyelmeztette a versenybíróság, jelezve ezzel, hogy több ilyen manővert már nem hajthat végre büntetlenül. A 27. körben Bottas is megkapta autójára a friss abroncsokat, és harmadiknak tért vissza a mezőnybe.

A folytatásban Hamilton tovább szorongatta Leclerc-t, kettejük között a különbség 6-8 tizedmásodperc között ingázott, és

a Mercedes brit pilótája arra panaszkodott a csapatrádión, hogy a monacói rivális "szupergyors az egyenesekben."

A hajrá kezdetére Bottas utolérte az élen viaskodó duót, és Hamilton hibáját kihasználva a 42. kör elején feljött másodiknak, ezzel lehetősége nyílt arra, hogy a győzelemért támadja Leclerc-t. Ezt a finn pilóta meg is próbálta, de nem járt sikerrel, Leclerc pedig a diadallal az összetettben megelőzte csapattársát, Vettelt, aki most 13. lett Monzában.

A vb két hét múlva folytatódik Szingapúrban.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a béregyezségről: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a béregyezségről: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

A CÉH zRt. már 35 éve az ország egyik vezető mérnökirodája. Az elmúlt években olyan projektek fűződnek a nevükhöz, mint a Mol Campus, a debreceni BMW gyár vagy a Bosch Campus komplex beruházása. A tervezés mellett projektmenedzsmenttel és hídtervezéssel foglalkoznak, számos ikonikus, az épített környezetet meghatározó épület vagy híd fűződik a nevükhöz. Az évek alatt azt is meg kellett tanulniuk, hogy hogyan lehet együttműködni egy olyan megbízóval, amelyik a vállalati működését az indiai vastu vallás elvei mentén határozza meg, de különleges kihívást jelentett három hazai kórházi projekt is, amellyel egyedülálló tapasztalatokat szereztek az egészségügyi szektorban. A Portfolio háromrészes videósorozatának első epizódjában Borbély Attila, a vállalat vezérigazgató-helyettese, tervezési igazgatója mutatja be a legnagyobb projekteket, a legérdekesebb megbízásokat és azt, hogy milyen irányba halad a globális mérnökszakma.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×