eur:
411.22
usd:
392.73
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Fujang, 2017. január 3.Sűrű ködben közlekedő kerékpáros az északnyugat-kínai Fujang belvárosában 2017. január 3-án. Több kínai tartományban és a fővárosban napok óta súlyos a levegő szennyezettsége, amelyet a sűrű köd csak súlyosbít. (MTI/EPA/Ming An)
Nyitókép: MTI/EPA/Ming An

Leszednék a Lánchídról az autókat a kerékpárosok

A rakparttal kapcsolatban talán még ennél is bátrabb a javaslatuk. A főpolgármester azt mondta nekik: kevesebb és lassabb autót szeretne a fővárosban.

Látogatást tett Karácsony Gergelynél a Magyar Kerékpárosklub kedden azok után, hogy az önkormányzati választási kampányban az ellenzéki főpolgármester-jelölt zászlajára tűzte a kerékpárosok törekvéseit (12+1 pont). A biciklisek most azt tudakolták, mit és hogyan valósítana meg a főváros, és vittek magukkal 73 szakmai javaslatot is, 6 fejezetbe osztva - derül ki a Kerékpárosklub.hu portálon elhelyezett beszámolóból.

Kis beavatkozást igénylő fejlesztések többek között:

  • Andrássy úti szervizút forgalomcsillapítása: Köröndtől kifelé is 30-as sebességkorlátozás, autós menekülőút felszámolása
  • kerékpársáv a Baross utcán
  • Bartók Béla úti hiányzó sávszakasz megvalósítása
  • Dohány utcai kerékpársáv
  • Erzsébet királyné útja
  • Karolina út
  • pesti alsó rakpart hétvégi megnyitása
  • Tétényi úton végig kerékpársáv
  • Villányi úti kerékpársáv

2-10 év alatt megvalósítható rendezések:

  • budai rakpart (Eurovelo 6)
  • Gubacsi, Jászberényi, Kerepesi út
  • Lánchídon csak közösségi közlekedés, taxik, rendőr, mentő, tűzoltó, gyalogos- és kerékpáros forgalom
  • Nagykörút, Rákóczi út, Üllői út
  • vasútálomások: B+R

A Magyar Kerékpárosklub szeretne módosításokat is elérni már elkészült terveken, például az alábbi helyeken:

  • Attila út, Blaha Lujza tér, Böszörményi út, a budai fonódó villamoshálózathoz kapcsolódó útvonalak (Budafoki út)

A kerékpárosok szeretnék eloszlatni a velük kapcsolatos tévhiteket és szemléletformáló kampányokon keresztül az együttműködést célzó szemléletet sürgetnek.

Karácsony Gergely a találkozón azt mondta, kevesebb és lassabb autós közlekedést szeretne a fővárosban. Fontossági sorrendben a maga részéről előre sorolja a tömegközlekedési átszállóhelyek bringás parkolókkal történő ellátását.

Ismert, Budapest Mobilitási Terve 2030-ra 10 százalékra szeretné növelni a kerékpáros közlekedés részarányát, ez viszont a kerékpárosok szerint nem lehetséges a jelenlegi keretek között.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×