eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
2019. június 30-i képen Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője másodikként ér célba a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Osztrák Nagydíján, a spielbergi pályán. A szervezők 2020. április 27-én bejelentették, hogy a koronavírus-járvány miatt törölték a június 28-ra kiírt Forma-1-es Francia Nagydíjat. Az autós gyorsasági világbajnokság idénye el sem kezdődött, és a francia futam már a tizedik, amelyre a fertőzés terjedése és a bevezetett korlátozó intézkedések miatt nem kerülhet sor.  A Francia Nagydíj után a július 5-i Osztrák Nagydíj következne.
Nyitókép: MTI/EPA/Christian Bruna

Wéber Gábor: egy erős Red Bull-szezonkezdés jót tenne a versengésnek

A pénteken induló Forma-1-es új szezonban Max Verstappen komolyan megszorongathatja a hatszoros világbajnok Lewis Hamiltont - fejtette ki az InfoRádió Aréna című műsorában Wéber Gábor, a magyar közvetítés vezető kommentátora. Hozzátette, hogy különösen igaz ez az év első versenyhelyszínére, az ausztriai Spielbergre.

A magaslati viszonyok - hiszen 750-800 méter magasan vagyunk - általában a Red Bullnak kedveznek, ez így volt az elmúlt két évben is - latolgatta az osztrák Spielberg pályán újrainduló Forma-1 szezonnyitó futamának esélyeit Wéber Gábor, a magyar közvetítés vezető kommentátora az InfoRádió Aréna című műsorában. Felidézte, hogy az elmúlt két itteni futamot Max Verstappen nyerte - egyszer még Renault, aztán már Honda motorral 2018-ban és 2019-ben -, a Mercedesnek pedig volt túlmelegedési gondja, volt gumikezelési problémája is. "Ez nem az ő kedvenc vadászterületük, az látszik az elmúlt évekből" - fogalmazott a kommentátor. Hozzátette: a Mercedes pilótájának, Valtteri Bottasnak viszont korábban két pole-pozíciója is volt már itt. "Ezt a típusú pályát nagyon szereti, tavaly harmadik volt" - mondta Wéber Gábor.

Szerinte a tavalyi osztrák futam legemlékezetesebb mozzanata a legtöbbek számára a Leclerc-Verstappen csata, és annak utolsó lépéseként az utóbbi pilóta nagyon komoly, könyöklős előzése volt. "Ez lehet egyfajta nyomás is a Red Bullnak, bár Verstappent ez nem szokta zavarni, hogy ez egy olyan pálya, ahol illene erősen kezdeni, és ahol akár a Mercedest megszorítani, vagy legyőzni is lehet" - jegyezte meg Wéber Gábor. Szerinte egy, a Red Bull által erősen kezdett év jót tenne a versengésnek és a Forma-1 nézettségének is, mert így jóval izgalmasabbá tenné a versenyt. Mint mondta, a Red Bull csapata évek óta a szezon elején elvesztett pontok miatt nem jut közelebb a világbajnoki dobogóhoz.

"A Ferrarival most egyáltalán nem számolok. Aztán lehet, hogy később megbánom ezt a kijelentésemet" - mondta a kommentátor. Ezt arra alapozza, hogy megnézve a téli teszteket, az azon nyújtott teljesítményeket, az azóta eltelt időszakot, Vettel év végi távozásának bejelentését, és az azóta eltelt időszak kommunikációját, nem túl biztató a csapat teljesítménye. Utalt arra az eheti bejelentésre is, hogy a Hungaroringre egy teljesen más koncepció szerint épülő autó jön, egy komoly változtatás, ami az ő olvasatában azt jelenti, hogy nem is nyúltak a Melbourne-re készült Ferrari verzióhoz emiatt, vagyis több más csapattal ellentétben nem fejlesztettek a versenyautón.

Az idei szezonban Wéber Gábor egyértelműen a Verstappen-Hamilton csatára látja a legnagyobb esélyt, mivel ugyan Bottas egy egész éven keresztül próbálta megszorongatni a csapattársát, Lewis Hamiltont, ez nem jött össze. "Nem írtam le teljesen Bottast, de azért fogy az ideje: az év végén a szerződése is lejár, és ahhoz, hogy folytathassa a Mercedesszel, vagy egy világbajnoki cím, vagy egy nagyon komoly szezon kellene. De egy, az eddigiekhez hasonló szezon már nem lesz elég ahhoz, hogy Bottas megtarthassa az ülését" - jegyezte meg Wéber Gábor. Úgy vélte, hogy az pedig teljesen Hamiltonon múlik, hogy az idén ugyancsak lejáró szerződését milyen feltételek mellett újítja meg a csapatával.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×