eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Daniel Ricciardo, a Red Bull ausztrál versenyzője a boxutcában a Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén a mogyoródi Hungaroringen 2018. július 28-án.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Wéber Gábor: a 24. órában érkezett az életmentő döntés a Forma–1-ben

Elengedhetetlen volt a költségcsökkentés a Forma–1-ben, hiszen így is több szereplő a túlélésért küzd – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Wéber Gábor. A magyar közvetítés vezető kommentátora arról is beszélt, hogy a Hungaroring modernizációja szükséges, de a pálya vonalvezetésén nem lenne érdemes változtatni.

Weber Gábor szerint a Hungaroring esetében, csak azért, hogy változtassanak, nincsen értelme hozzányúlni a pálya vonalvezetéséhez, hiszen attól nem lesz jobb a versenyzés. A pálya így jó, ahogy van, ugyanakkor a környezetét, a kiszolgáló létesítményeit, a pálya körüli utakat lehetne modernizálni, hogy jobban megközelíthető, környezet- és fogyasztóbarátabb legyen a Hungaroring, ami persze mind-mind rengeteg pénz, de a minimum 2027-ig tartó jövő fényében van értelme a beruházásnak – fogalmazott a szakember az InfoRádió Aréna című műsorában.

A magyar közvetítés vezető kommentátora megjegyezte, mindezek mellett maga a Forma–1 jövője is izgalmas kérdés lehet, hiszen a tervek szerint

2025-ben kerül sor majd egy újabb nagy szabályváltoztatásra,

amely révén – reményei szerint – az eddigieknél jobb irányt vesz az autóverseny.

Túl kell élni

Weber Gábor szerint a „24. órában” megérkezett, 145 millió dollárban maximalizáló, majd sávosan csökkenő, 2021-től már életbe lépő költségvetési korlátozásra órási szükség volt a Forma–1-ben. Ugyan tolták, halogatták és nem igazán akarták bevállalni a csapatok, kiváltképp a nagyok, de a koronavírus-válság jelentette visszaesés olyan szituációt teremtett, ami miatt már nem letehetett ezt elkerülni – tette hozzá.

„A kérdés már az volt, hogy belehalunk-e, vagy »megműtjük-e« magunkat?”

És végül mindenki az utóbbira szavazott, remélvén, hogy a „lábadozás” rövid lesz – fogalmazott.

A kommentátor úgy látja, szükség volt a lépésre, mert az F1 saját maga generált egy olyan túlköltekezést, amit már csak a legnagyobb, gyári hátterű csapatok tudtak tartani. Ide sorolandó a Red Bull is, jegyezte meg, miután olyan pénzeszközökkel rendelkeznek, ami gyakorlatilag gyári csapattá teszi őket. Muszáj visszafogni a költekezést, amitől nem lesz más a verseny, legfeljebb észszerűbb formában fog működni, lélegzetnyi teret adva a közepes és kisebb istállóknak arra, hogy ők is labdába rúghassanak, győzelmeket vagy dobogókat is elcsíphessenek, még ha ettől vélhetően nem is kerülnek a mezőny élére – magyarázta Weber Gábor, aki szerint erre a legjobb példa a Williams, amely minden nap a túlélésért küzd.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Olyan fegyvert kap Ukrajna, ami elképzelhetetlen lett volna a háború előtt: ez lehet a legveszélyesebb eszköz Kijev arzenáljában

Olyan fegyvert kap Ukrajna, ami elképzelhetetlen lett volna a háború előtt: ez lehet a legveszélyesebb eszköz Kijev arzenáljában

Amikor Oroszország megindította az Ukrajna elleni inváziót, Moszkva egyik elsődleges célja a megtámadott ország „demilitarizációja” volt; eddig nagyon úgy fest, hogy ez a dolog a visszájára sült el. Nem csupán arról van szó, hogy a NATO eddig gigantikus mennyiségű nehézfegyvert küldött Ukrajnának, de olyan technikai eszközöket is megkapott Kijev, melyekről korábban még csak álmodni sem mert az ukrán vezetés, ékes példája ennek az MGM-140 ATACMS harcászati ballisztikus rakétarendszer. Egy olyan technikai eszközről van szó, amely, bár abszolút nem nevezhető „háborúdöntő csodafegyvernek”, biztos megnehezíti majd az orosz haderő dolgát az általuk „különleges műveletnek” hívott invázió során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×