eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Nyitókép: Pixabay

Előkerült a pallos és a fűnyíró is a Ryanairnél

Kirúgások tömege és fizetéscsökkenés jön, 2021-re pedig nem is készít terveket a légicég.

3000 dolgozót bocsát el a Ryanair és 20 százalékkal csökkentik a béreket - írja a Portfolio. Lazítások tehát ide vagy oda, a légicég nem bírta ki a válság végéig drasztikus válságintézkedések nélkül. Leghamarabb - ahogy számolnak - egyébként is júliusban indulhat újra az élet ennél a légicégnél is, és akár két évig is eltarthat a szektor teljes kilábalása.

A vállalat közleménye szerint a következő egy hónapban a gépek 1 százaléka tud elindulni, és még egy hónap kell, amíg valamennyire normalizálódhat a helyzet.

A teljes, március végével záruló üzleti évre a cég azzal kalkulál, hogy kevesebb mint 100 millió utas használja majd járatait, ez a céloktól 35 százalékkal marad el. 2021-re már nem is határoznak meg tervszámot.

A cég azért figyelmeztet arra is, hogy az állami támogatások versenytorzulást eredményeznek, ez a veszteseknek további gond.

Az elbocsátások egyébként főként pilótákat, fedélzeti dolgozókat érintenek, a bércsökkentés pedig a maradókat.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×