INFORÁDIÓ 
2019. október 17. csütörtök
Hedvig

budapest airport

liszt ferenc nemzetközi repülőtér

utasforgalom

terminál

A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér, korábbi nevén Budapest Ferihegy nemzetközi repülőtér, Budapest nemzetközi repülőtere, Magyarország öt nemzetközi repülőtere közül a legnagyobb és legismertebb. Forgalma meghaladja az évi 10 millió utast.

Csak 2025-re épül fel Ferihegyen az új utasforgalmi épület

Infostart

16,2 millió utast vár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cég 2019-ben, ez 9 százalékos növekedésnek felel meg tavalyhoz képest.

Az úti célok között továbbra is vezet London, de a bővülő járatkínálatnak köszönhetően kiemelkedő, 10 százalék feletti növekedés mutatkozik Tel-Aviv, illetve Moszkva felé is idén - derült ki a Budapest Airport workshopján, amelyet a légitársaságok és az utazási szakma képviselőinek tartott.

A budapesti repülőtérről 145 úti célra 46 légitársaság kínál járatokat. Idén a hosszú távú útvonalakon elérhető ülőhelykínálat eléri az egymilliót. A téli menetrendben elérhetővé válik Luxembourg, ahová eddig nem volt közvetlen kapcsolat Budapestről - számolt be az airportal.hu.

Az utasforgalom növekedése egy új terminál megépítését tette szükségessé. Az új utasforgalmi épület fejlesztése és az ezzel kapcsolatos egyeztetés jelenleg munkacsoportokban zajlik, a terminál átadása a reptérüzemeltető tervei szerint 2025-ben várható.

A Budapest Airport a meglévő terminálépületekben közel 6,5 milliárd forint értékben hajtott és hajt végre beruházásokat az utaskiszolgálás infrastrukturájának és folyamatainak fejlesztésére. A kettes terminálon plusz két utasbiztonsági csatornát adtak át nyár elején, így 8-8 ellenőrző folyosó áll rendelkezésre az A és B oldalon. Mindezeknek köszönhetően az átlagos várakozási idő az ellenőrzőpontoknál a reptérüzemeltető kimutatásai szerint nem több, mint 10 perc.

A Budapest Airport fix kordonrendszert alakított ki a check-inpultok előtt, így az utasok rendezettebb sorokban várakozhatnak, hasonlót vezetnek be az utasbiztonsági ellenőrzés és az útlevélkezelés előtt is. A megnövekedett utasszám kezelését segíti a 12 új elektronikus útlevél-ellenőrző kapu, valamint az önkiszolgáló csomagfeladó pultok is, amelynek használati lehetőségét a jövőben minél több légitársaság utasaira szeretnék kiterjeszteni. Bővült a poggyászkiadó tér is, ahol irodák és raktárak elbontásával tették tágasabbá a területet.

Nyitókép: MTVA/Balaton József
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018