Az autóipar még ki sem heverte, hogy Amerikában a szenátus nem fogadta el a három legnagyobb autógyártó (GM, Ford, Chrysler) megmentésére szánt 14 milliárd dolláros csomagot, szerdán újabb sokk érheti a szektort. Az OPEC ugyanis ekkor tartja ülését, melynek alkalmával az olajárak további zuhanásának megfékezése érdekében valószínűleg a kitermelés jelentős csökkentéséről dönt. Ez azonban előreláthatólag még inkább elveszi az emberek kedvét attól, hogy autóba üljenek - írja cikkében a portfolio.hu.
Az üzemanyagárak esetleges újbóli emelkedése azonban csak egy a világszerte 50 millió embert foglalkoztató autógyártókat sújtó csapások közül. A magas energiaárak mellett a fogyasztói bizalom folyamatos romlása is igen kedvezőtlen hatással van a szektorra.
Az autóipari problémák gyors megoldódására nem számíthatunk, a mélypontot ugyanis még nem értük el - nyilatkozta Carlos Ghosn, a Renault egyik vezetője a Le Figaro és a La Tribune című francia lapoknak. Az autószektor erősen függ a hitelektől, ezért a pénzpiaci problémák enyhüléséig az autógyártók sem számíthatnak számottevő javulásra - tette hozzá. A szakember azért bízik abban, hogy a politikusok megértették, mennyire súlyos a helyzet.
Sergio Marchionne, a Fiat elnöke szerint hosszú távon a jelenlegi 50 autógyártóból mindössze 6 maradhat meg - és a következő hetekben ennek megfelelően hozzák meg döntéseiket. Carlos Ghosn az állami beavatkozást igen fontosnak tartja, hiszen csak ennek segítségével oldódhatnak meg a szektor likviditási problémái. Az Európai Autógyártók Szövetsége - melynek elnöke 2009-ben a Renault vezetője lesz - 40 milliárd eurós segítséget kért az Európai Uniótól.